Un alumne de cinquè: “Per fi ens hem tornat a veure les cares amb tots els de la classe, l’últim cop va ser a tercer”

L’alumnat viu el moment de la retirada de la mascareta amb molta il·lusió després de dos cursos amb la mesura protectora


La mascareta dins les aules ha deixat de ser obligatòria. Des d’aquest dimarts, després de la publicació de la resolució al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), els alumnes de primària i secundària ja no cal que la portin. “Aquest matí per fi ens hem tornat a veure les cares amb tots els de la classe, l’últim cop va ser a tercer”, recordava Gil Guadall, alumne de 5è de primària a l’Escorial de Vic.

Després de dos cursos, la gran majoria dels alumnes ha escollit començar el tercer trimestre sense la mascareta i retornar a la normalitat prepandèmia. El fet que els mestres l’hagin de seguir portant fins demà, en canvi, s’ha viscut amb indiferència. “Ja no ve d’un dia”, ha dit David Muntadas, director de primària.

Entrada a l’aula després de tornar del pati i tocava classe de castellà. Els alumnes de primària de l’Escorial de Vic han reprès les classes aquest dimarts sense un dels elements que els ha acompanyat els darrers dos cursos: la mascareta. Alguns, però la tenien a prop, “per si un cas”. Lligada al canell o directament sobre la taula. D’altres, menys previsors, a dins de la motxilla, però també “per si un cas”. Malgrat això, el clam general era gairebé d’eufòria per poder-se treure la mascareta, ara sí dins l’aula.

“Feia dies que ens deien que la traurien, però no sabíem quan, i avui m’he despertat i els meus pares m’han dit que ja podíem anar sense”, ha explicat Gil Guadall, alumne de la classe de 5è C. “Aquest primer matí ha estat ‘guai’ perquè ens hem tornat a veure les cares després de molt de temps”, ha dit feliç. “Ara és com si fóssim fora”, ha afegit. Guadall ha recordat que quan se la va posar per primera vegada “va trobar que estava molt bé, perquè era una cosa que no havia fet mai”. “Però després d’un any i uns quants mesos ja s’estava fent pesat. Per sort ha arribat el moment de retirar-la”, ha destacat.

La Sira Armengol també tenia moltes ganes de treure’s la mascareta. “Quan feia molta calor t’ofegaves una mica”, ha lamentat aquesta alumna de 5è. “Ara m’agrada perquè a dins la classe ens podem veure tots”, ha afegit. Amb tot, explica que no s’esperava que fos tan d’hora, “perquè encara hi ha molts positius”. En el seu cas, l’alumna no ha abandonat gaire lluny la mascareta i és una de les que a la classe la tenia a prop, “per si un cas”. “La faré servir quan hi hagi molta gent al meu costat que no conec, em sentiré més protegida”, ha explicat.

De la seva banda, el director de primària, David Muntadas, s’ha mostrat molt satisfet perquè aquest dimarts els alumnes hagin pres el protagonisme. “Després de gairebé dos anys amb mascareta dins les aules, estem molt contents de recuperar una normalitat tan esperada”, ha destacat. Girant la vista enrere, el fet d’haver tingut tan de temps la cara tapada els ha fet perdre una part de l’expressió necessària per comunicar-se, “però s’han hagut d’adoptar noves estratègies”. “Ara recuperem aquesta part, cosa que afavorirà les relacions socials, la comunicació oral i molts aspectes que potser quedaven una mica amagats”, ha dit.

Per Muntadas, la retirada de la mascareta a les aules per als alumnes s’hauria d’haver fet també extensiva als docents. “Hagués estat el més normal fer-ho el mateix dia”, ha dit. “Però com que no ha estat així, ara, per un dia, tampoc cal dedicar-hi gaire temps a pensar-hi”, ha reblat. Els docents s’afegiran a la retirada de l’obligació que han iniciat els alumnes de primària i secundària a partir de dimecres, un cop la mesura s’hagi aprovat en consell de ministres.

Amb les dades a la mà, un dels moments més durs per a l’Escorial de Vic va ser a principis d’any, concretament a finals de gener de 2022 i principis de febrer, en què la mitjana diària d’alumnes confinats superava els 280. Pel que fa a mestres i professors, durant aquell mateix període es van enfilar a la desena. Des del centre asseguren que la gestió de la situació no va ser fàcil quan, a més de les persones malaltes, els confinaments afegien dificultat al desenvolupament normal de les classes. Moltes vegades es van acabar fent classes en format híbrid, recorda el director, amb alguns alumnes a l’aula o d’altres en línia.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article