‘Lisa’, una web-serie per introduir els joves a l’experiència d’una universitària amb autisme

Es tracta de la primera coproducció entre una universitat i una productora audiovisual


Lisa és una noia, amb autisme i estudiant de mecatrònica, que s’enfronta al gran canvi vital que suposa deixar l’entorn familiar per fer realitat el seu desig de ser estudiant universitària. Aquest és l’eix central d’una web-sèrie de quatre episodis que pretén apropar als més joves la realitat de les persones de l’espectre autista i de la necessària empatia que cal per apropar-se a una manera diferent de percebre el món i les emocions dels companys amb autisme.

El projecte audiovisual de curt format, impulsat per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la cooperativa Abacus, posa el focus en un guió pensat per arribar als públics més joves i un format que vol facilitar que es comparteixin els continguts, i on la difusió en xarxes és una part important per assolir els objectius.

Amb una mirada atrevida i en clau d’humor, les directores i guionistes, Ingrid Santos i Raquel Barrera, amb experiència en aquest tipus de formats, han volgut connectar amb els referents audiovisuals dels joves, per tal que s’hi sentissin representats, no només amb les trames o la realització, sinó també amb l’estètica, els continguts i el llenguatge.

La sèrie està protagonitzada per l’actriu i tiktoker Emma Cunill que, com la Lisa, és una persona amb trastorn l’espectre autista. Cunill té com a coprotagonista a l’actriu Laia Fontàn, en el paper de Paula. Fontàn és una de les actrius més conegudes de la nova formada d’actrius catalanes i ha aparegut a diverses sèries de televisió.

La primera coproducció entre una universitat i una productora audiovisual

A l’equip professional de la productora d’Abacus s’hi van unir un equip d’estudiants del campus Vic de la UVic-UCC del grau de Comunicació Audiovisual i del cicle formatiu de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius. Durant la producció cada alumne tenia un mentor de referència, d’aquesta manera el procés de realització va servir perquè els estudiants visquessin, en directe, l’elaboració d’una sèrie amb la referència d’un professional a qui ajudar i a qui acudir per resoldre dubtes.

A l’equip de guió hi participava la mateixa Emma Cunill, que fa temps que ha desenvolupat aquesta mirada divertida i desacomplexada cap a l’autisme des del seu TikTok personal, i s’ha comptat amb l’assessorament d’associacions i entitats que treballen en favor de la plena incorporació de les persones autistes.

Una campanya de sensibilització vinculada a la sèrie

Partint del fil conductor de la web-sèrie, amb la integració d’un perfil autista en el món universitari, la campanya vol contribuir a revertir la percepció de les persones que s’han vist rebutjades dins d’un entorn social per ser i tenir respostes diferents del que és “normatiu” i socialment majoritari.

Per transmetre aquesta reversió social, s’ha creat el concepte de ‘No soc Loser, soc Lisa’, representat també amb l’eslògan ‘Ni Loser ni Pelele’ que es pot observar en alguns cartells destinats a un públic jove. L’objectiu és visibilitzar que les diferències són bones i que no obstacles que distancien la societat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article