Les educadores socials recullen més de 3.000 firmes per reclamar la seva continuïtat als centres educatius

Educació no garanteix que aquests professionals continuaran treballant als 75 centres d’alta complexitat on ho han fet els darrers dos cursos


Les educadores i els educadors socials d’escoles i instituts d’alta complexitat segueixen sense tenir garantida la continuïtat de la seva feina. Per aquest motiu, la plataforma que agrupa aquests professionals ha presentat aquest dijous al Departament d’Educació un total de 3.369 signatures de persones de la comunitat educativa i dels serveis comunitaris de l’entorn social dels 75 centres educatius d’alta complexitat on han treballat aquests darrers dos cursos, els quals reclamen la seva continuïtat.

El Col·lectiu d’Educadores i Educadors Socials de Centres Educatius de Catalunya s’ha concentrat aquest dijous al matí davant dels Serveis Territorials d’Educació a Barcelona Comarques, on han registrat oficialment les més de 3.000 signatures que han recollit per donar suport a la continuïtat de la seva feina a les escoles i instituts d’alta complexitat.

Des de la plataforma expliquen que aquest dijous es reuneixen també amb representants de diversos partits polítics —entre els quals hi ha ERC, CUP i Catalunya en Comú—, una trobada que segons el col·lectiu ha de servir per “intercanviar visions” sobre les possibilitats reals de la seva continuïtat, així com per expressar la importància de la feina que fan als centres educatius d’alta complexitat.

A més, a la tarda les educadores i els educadors socials tenen previst visitar el Parlament de Catalunya, on la CUP i els comuns preguntaran al conseller d’Educació sobre la continuïtat d’aquests professionals a les escoles i instituts, tenint en compte que el contracte programa que ha funcionat aquests darrers dos cursos finalitza el 31 d’agost.

Manca de previsió, no de pressupost

Des del Col·lectiu d’Educadores i Educadors Socials de Centres Educatius recorden que el 21 de juny es va celebrar una reunió entre el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) i el Departament d’Educació, on aquest últim va reiterar que, tot i que valoraven positivament la feina realitzada els darrers dos cursos, no podien continuar amb el programa per manca de pressupost, ja que el Govern espanyol deixaria de pagar els fons extraordinaris per fer front a la Covid-19 que havien finançat la mesura. 

“Des del Govern sempre ens diuen que la seva valoració és molt positiva, però el problema l’atribueixen a un tema de pressupost. Creiem que es tracta d’una falta de previsió, perquè ja sabien que aquests fons s’acabarien”, expliquen des del col·lectiu.

La plataforma d’educadores i educadors socials assenyala que continuaran insistint per obtenir una nova reunió amb el Departament d’Educació. A més, afirmen que “no s’entendria” que la seva figura desaparegués dels instituts i escoles de Catalunya, ja que tant les direccions dels centres com la resta de la comunitat educativa han valorat molt positivament la feina que han fet aquests darrers dos cursos. Així ho demostra el fet que el Col·lectiu d’Escoles contra la Segregació hagin rebutjat la possibilitat que el departament no renovi les contractacions d’aquests professionals.

Una figura essencial per les escoles

La plataforma recorda que la feina que fan els educadors i les educadores socials als centres educatius és “un vessant al qual els docents no arriben, ni per temps ni per formació”. Per tant, demanen no només la continuïtat de les 75 places que ja han funcionat els darrers dos cursos, sinó també que aquestes professionals passin a formar part de la plantilla d’aquests centres.

“Les escoles ja no són el que eren i necessiten incorporar educadors. Hem d’obrir les escoles per fer front a les dificultats i millorar l’atenció als infants. Per tenir una escola inclusiva necessites posar recursos”, subratllen des del col·lectiu d’educadores i educadors socials.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article