L’Ajuntament de Barcelona impulsa una oficina virtual per facilitar l’accés als tràmits d’ajudes socials

Al punt d’atenció es poden fer tràmits com la sol·licitud de la T-Usual bonificada o els certificats energètics, entre altres


L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una prova pilot de l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana Social (OVACS), un projecte que busca reduir la bretxa digital i facilitar l’accés de la població als tràmits d’ajudes socials de forma virtual. El projecte pilot es va iniciar el juliol al Centre de Vida Comunitària de Trinitat Vella i, segons la gerent de l’àrea de Drets Socials, Laia Claverol, funcionarà fins a finals de desembre amb l’objectiu d’agregar més d’un tràmit de diferents oficines de la ciutat en un mateix punt. La llei de dependència, la sol·licitud de la T-Usual bonificada o els certificats energètics són algunes de les gestions que la ciutadania pot fer a l’OVACS de Trinitat Vella.

El consistori explica que, fins al 31 de desembre, la població dels barris de Sant Andreu, Baró de Viver, Trinitat Vella i Bon Pastor pot fer ús d’aquest nou sistema que permet connectar-se a través de videoconferència amb professionals de diferents serveis socials que hi ha repartits al territori, amb el suport d’una persona que l’acompanyarà i guiarà.

L’OVACS de Trinitat Vella ofereix la possibilitat connectar-se amb els Centres de Serveis Socials (CSS) per demanar informació general i recollir documents, fer la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència o el tràmit per demanar el servei de teleassistència.

Així mateix, la prova pilot impulsada per l’Ajuntament de Barcelona també permet a la població connectar-se amb l’Oficina de Prestacions per demanar informació sobre diferents prestacions, sobre com sol·licitar i rebre la targeta de transport T-Usual bonificada, o amb els Punts d’Assessorament Energètic (PAE), per rebre assessorament general, sol·licitar un Informe de Risc d’Exclusió Residencial (IRER) o la tramitació del bo social per pagar la factura de la llum.

Segons la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laura Pérez, la voluntat del consistori és “millorar la resposta als diferents problemes socials i facilitar l’accés als serveis socials”, amb l’ús de les eines digitals i la intel·ligència digital per tal de reduir el temps que els usuaris destinen als tràmits de serveis socials.

Per la seva banda, Claverol considera que amb el punt d’atenció “virtualitzada” de Trinitat Vella “s’evita el traspàs d’informació i els desplaçaments innecessaris”. Segons el govern local, la prova pilot permetrà “veure com incorporar els punts OVACS en diferents llocs de la ciutat”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article