Els sindicats denuncien que personal docent ha hagut de fer tasques de manteniment per l’avançament del curs

La Inspecció d’Educació ha comprovat que ha passat com a mínim a un centre i el departament assegura que els mestres ho van fer voluntàriament


La UGT de Catalunya denuncia que el personal docent ha hagut de fer tasques de manteniment d’edificis escolars durant els primers mesos de juliol i dins el seu horari laboral, coincidint amb l’avançament del curs escolar. Segons el sindicat, la Inspecció d’Educació ha comprovat que aquesta situació s’ha donat com a mínim a un centre educatiu públic. Tot i això, des del Departament d’Educació assenyalen que en aquest cas concret va ser un grup de professors i professores els que es van oferir voluntàriament per pintar un espai del centre on treballen. Des d’USTEC, però, afirmen que aquestes situacions “es donen molt sovint” i recorden que les treballadores poden negar-s’hi a fer aquestes tasques de manteniment, ja que no els hi correspon.

“Aquestes tasques no ens corresponen i no les hem de fer. I els primers que hem de negar-nos som els treballadors i les treballadores. No hem de permetre que abusin de nosaltres”, apunta la portaveu d’USTEC, Iolanda Segura. Des de la UGT de Catalunya consideren que el canvi de normativa que regeix el mes de juliol per al personal docent —el qual va ser fruit de la decisió d’avançar l’inici del curs— s’ha utilitzat per justificar l’assistència d’aquests professionals en tasques que hauria de fer personal qualificat i a càrrec de l’Ajuntament corresponent o del Departament d’Educació.

Des del mateix departament subratllen que, a partir del cas que ha detectat la inspecció, s’ha fet una reunió amb la direcció del centre i el personal docent involucrat, on s’ha assegurat que no hi va haver cap obligatorietat per part de la direcció i que van ser els professors i professores que van decidir de manera voluntària arreglar i pintar un dels espais del centre.

Tot i això, Segura argumenta que aquesta justificació “no és pertinent” i subratlla que es tracta d’una situació que es podria elevar fins i tot a la inspecció del treball; ja que va en contra de les obligacions establertes a la Llei d’Educació de Catalunya per als professors i professores.

Des de la UGT demanen una reunió urgent amb la directora general de Professorat del Departament d’Educació i exigeixen que aquestes situacions no es normalitzin. A més, reclamen una rectificació per part de la Inspecció d’Educació per haver justificat la realització d’aquestes tasques “no pròpies del personal docent en el seu horari laboral”, ja que “en cap cas, la voluntarietat a l’hora de fer tasques de manteniment de l’edifici en horari laboral ha de ser una opció a valorar per la direcció del centre educatiu”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article