FàcilMent, l’eina que promou l’accés a la informació dels col·lectius amb dificultats de comprensió lectora

El projecte impulsat pel Grup Cooperatiu TEB genera ocupació a persones amb discapacitat intel·lectual


Ajudar les empreses i administracions a comunicar-se de manera més clara i ser accessibles a persones amb discapacitat, gent gran i altres col·lectius amb dificultats de comprensió lectora. Aquest és l'objectiu de FàcilMent, el primer servei de comunicació clara i fàcil que genera ocupació a persones amb discapacitat intel·lectual, segons explica Pepa Muñoz, representant del Grup Cooperatiu TEB, impulsor del projecte.

Entendre el món que ens envolta és clau per afavorir la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social. És per això que el servei integral FàcilMent vol ser una eina per desenvolupar l’accessibilitat cognitiva i promoure l’accés a la informació dels col·lectius amb dificultats de comprensió lectora, facilitant així la seva participació en la comunitat.

Els protagonistes d’aquest servei, tal com detallen des de TEB, són les persones amb discapacitat intel·lectual, que fan de validadores de documents escrits en lectura fàcil. Així, el servei permetrà posar a l’abast de la ciutadania documents en lectura fàcil que fan referència als drets laborals i cooperatius, així com guies que facilitin la inserció laboral, la comprensió de la banca ètica o que ofereixin eines a l’administració pública per comunicar-se millor amb la ciutadania.

En l’àmbit de la cultura, s’adaptaran a lectura fàcil novetats editorials, alhora que es treballarà per apropar la informació d’actualitat a tothom a través d’un blog en lectura fàcil.

“Un repte tan important només es pot assolir amb cooperació i diversitat”, explica Muñoz, que afegeix: “Per això, a FàcilMent hi ha incloses un ampli ventall de cooperatives —Abacus, L’Apòstrof, Suara, Sepra i Xarxa Ambiental, així com mitjans de comunicació de l’economia social i altres iniciatives— que treballen per transformar el seu entorn des d’àmbits diferents i compartint, això sí, els valors i principis de la participació l’autogestió, el suport mutu i l’interès per la comunitat”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article