UGT reclama desencallar l’equiparació salarial del professorat d’FP amb el de secundària

El sindicat demana a la nova directora de formació professional, Mercè Chacón, que es reprengui el diàleg amb els sindicats per avançar en els reptes pendents


La UGT de Catalunya demana a la nova directora general de formació professional (FP), Mercè Chacón, que reprengui immediatament el diàleg amb els sindicats per desencallar les qüestions claus que afecten exclusivament l’FP, com l’equiparació salarial del professorat tècnic amb el de secundària. El sindicat reclama, a més, una pujada de sou via complement que afecti tot el professorat, sense distinció, al marge de l’equiparació dels dos cossos, així com l’aplicació del complement d’equiparació autonòmic.

Un pacte d’estabilitat perquè cap professorat tècnic quedi fora per no tenir la titulació universitària és una altra de les demandes de la UGT. El sindicat considera que cal estudiar com dotar als centres d’una normativa pròpia emparada pel Departament d’Educació perquè es puguin garantir els recursos necessaris derivats de la seva singularitat organitzativa i les demandes pròpies. Així mateix, també subratllen que cal desplegar totalment la Llei de Formació i qualificació Professional de Catalunya, ja que consideren que no està desenvolupada totalment gairebé vuit anys des de la seva aprovació.

A més, la UGT recorda que l’inici de curs de l’FP no pot ser el mateix que a primària o secundària, perquè “els dos darrers anys fins a finals de setembre encara hi havia persones matriculant-se”. En aquest sentit, reclamen una millor informació i acompanyament de l’alumnat, així com recuperar el pla de millora del rendiment acadèmic per tal de reduir l’alta taxa d’abandonament al primer curs de cicles formatius de grau mitjà.

“La UGT entén l’FP com a FP integrada (Inicial, Ocupació i Contínua), on ha de prioritzar la formació al llarg i ample de la vida de les persones treballadores, pel fet que hem d’afrontar els reptes d’una economia globalitzada i fortament competitiva”, avisa el sindicat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Joan Ribes Olot
1.

És de justícia i de caràcter social i integrador el que els professors formadors de la profesional puguin equiparar-se en llurs condicions laborals i econòmiques a la resta de docents del sistema educatiu.

  • 1
  • 0

Comenta aquest article