Creen un joc interactiu per avaluar els coneixements que adolescents i joves tenen de la regla

La proposta s’ha estrenat al Saló de l’Ensenyament després de calcular que el 60% de les menstruants no reben formació


Promoure l’educació en salut i sostenibilitat, ajudar a trencar els mites i tabús que encara envolten la regla i formar les noves generacions en educació menstrual. Aquests són els objectius d’un joc interactiu sobre la menstruació que avalua els coneixements que els joves i adolescents tenen sobre la regla al Saló de l’Ensenyament.

Es tracta d’una proposta del departament d’Igualtat i Feminismes que planteja algunes preguntes sobre canvis fisiològics i les característiques dels productes menstruals alhora que aprofundeix en altres qüestions relacionades amb la sostenibilitat ambiental o l’impacte econòmic i la pobresa menstrual. I és que es calcula que sis de cada deu persones no han rebut cap mena de formació abans de tenir la regla.

Els i les assistents al Saló de l’Ensenyament podran participar en el joc des de l’estand que té la comunitat ‘Adolecents.cat’ a la Fira de Barcelona. El concurs s’organitzarà quatre vegades al dia, de dimecres a diumenge, i estarà presentat per les influencers Maria Bouabdellah i Farners Pei Hong. En cada torn es pot aconseguir com a premi l’abonament ‘De Bat a Bat’ de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural, que permet visitar gratuïtament durant un any una trentena de museus, monuments i jaciments arqueològics de Catalunya.

El joc té format de kahoot i també està obert a la participació en línia. La persona guanyadora de la versió virtual també rebrà un dels abonaments. Entre les preguntes que es demanen, n’hi ha sobre la quantitat d’hores que és saludable portar una copa menstrual, quina despesa té una persona en tampons o compreses no reutilitzables al llarg de la seva vida, o quants quilos de residus genera una persona en un any en productes menstruals.

La formació en educació menstrual és un dels objectius centrals de l’acció ‘La meva regla, les meves regles’, que impulsa Igualtat i Feminismes amb la col·laboració dels departaments d’Educació, Salut i Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, en el marc del Pla integral d’equitat menstrual i climateri 2023-2025. Les formacions arribaran aquest curs a un total de 85.000 alumnes de 3r d’ESO de tots els instituts públics i concertats de Catalunya.

Durant aquestes sessions als instituts s’aprofundeix en què és la menstruació, s’explica el funcionament dels productes menstruals i s’aborden els mites i tabús que encara envolten la regla. També es resolen els dubtes que planteja l’alumnat sobre l’ús dels productes menstruals. A més de rebre sessions formatives, durant el tercer trimestre del curs, un total de 41.738 noies i persones menstruants d’entre 14 i 15 anys rebran un estoig amb productes menstruals reutilitzables.

A més de l’acció ‘La meva regla, les meves regles’, el pla d’equitat menstrual i climateri preveu l’accés gratuït a productes menstruals reutilitzables per a totes les persones que menstruen. Es tracta d’una acció que arribarà potencialment a 1,8 milions de dones. El pla també preveu instal·lar dispensadors de productes menstruals orgànics en equipaments i serveis públics, i estendre la informació i educació sobre menstruació i climateri a tota la població.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article