Cap a una escola inclusiva atenta a les necessitats individuals

Les escoles d'educació especial poden tenir eines útils contra el fracàs escolar a l'escola ordinària

Dincat (Discapacitat intel·lectual Catalunya), que aplega més de 300 entitats del sector de la discapacitat intel·lectual i del desenvolupament (63 d'elles, escoles d'educació especial), celebra divendres la vuitena edició de les Jornades d'Educació Especial. Sota el lema d'enguany, "Escola inclusiva: Les claus del procés", més de 270 professionals relacionats amb l'atenció a les necessitats educatives especials, i de la comunitat educativa en general, debatran sobre el camí a seguir per arribar a una escola més inclusiva i més eficaç en l'atenció al conjunt de l'alumnat.

Tant la Llei d'educació de Catalunya (LEC) com el nou paper de les escoles d'educació especial (que estan començant a oferir suport a l'escola ordinària) fan necessària una reflexió sobre la situació de la inclusió escolar a Catalunya. Per fer-ho, hi haurà ponències entorn al futur rol de les escoles d'educació especial, i també sobre com articular l'escola inclusiva els propers anys. La presència de ponents d'Irlanda del Nord i de Portugal ajudarà a posar en context els diferents camins que es poden seguir a casa nostra per fomentar la inclusió.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article