Els intèrprets de llengua de signes catalana denuncien que Educació fomenta “l’intrusisme laboral”

Actualment el col·lectiu es regeix pel conveni del sector de l’oci educatiu i sociocultural de Catalunya


El col·lectiu de professionals d’intèrprets de llengua de signes catalana (ILSC) que treballa dins les aules atenent l’alumnat amb discapacitat auditiva denuncia irregularitats en el servei d’interpretació i assegura que el Departament d’Educació “fomenta l’intrusisme laboral”.

De la mà de la Federació de persones sordes de Catalunya (FESOCA), l’associació Volem Signar i Escoltar i la CGT, el col·lectiu posa de manifest que la licitació pública actual permet contractar perfils professionals amb titulacions diferents, com per exemple mediadors comunicatius (MECO), qui realitzen funcions diferents de la interpretació de la llengua de signes.

El col·lectiu d’intèrprets de llengua de signes és l’únic recurs que ofereix atenció educativa dins les aules a l’alumnat amb discapacitat auditiva en estudis postobligatoris. Tanmateix, no se’ls reconeix com a part del CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius) ni com a personal PAE (Personal d’Atenció Educativa).

De fet, actualment aquest col·lectiu es regeix pel conveni del sector de l’oci educatiu i sociocultural de Catalunya. Un conveni que, denuncien, “no concorda amb les funcions del perfil professional contractat” ni amb les condicions laborals i econòmiques, que són “inferiors a les correspostes”.

El col·lectiu afirma que no es respecten ni compleixen la Llei 17/2012 de la llengua de signes catalana, el Decret d’inclusió 150/2017, ni l’article 24 de la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides, i asseguren que la vulneració d’aquestes lleis afecta directament l’alumnat amb sordesa i pot repercutir negativament en els seus estudis.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article