Un 112 realment accessible per a tothom

La UE treballa perquè totes les persones, malgrat patir alguna discapacitat, puguin usar el telèfon d'emergències

La Unió Europea (UE) vol que el Servei d'Emergències 112, present als 27 països membres, sigui, tal com diu la llei, universal. Per això està treballant en el projecte que permetrà usar-lo de forma autònoma a les persones sordes o amb problemes de fonació que viuen actualment al continent i que, a causa de la seva discapacitat, no poden comunicar-se amb els professionals d'aquest dispositiu.

La feina, finançada amb 8,8 milions d'euros per la Comissió Europea, ja fa dos anys que és operativa a Espanya, el Regne Unit, França, Holanda i Suècia però aquest maig ha començat a desenvolupar un programa pilot que permetrà provar el sistema als seus futurs usuaris. Per això es treballarà amb casos simulats protagonitzats per personal del mateix servei d'emergències per a provar la tecnologia i després, de cara a novembre, les persones amb problemes auditius o del llenguatge avaluaran en primera persona el 112 accessible.

Finalment el servei comptarà amb un sistema de comunicacions anomenat 'Conversa total' que permet la interacció escrita, per veu, mitjançant llengua de signes, lectura de llavis o a través de qualsevol combinació d'aquests sistemes de forma simultània i en temps real.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article