Creu Roja Joventut rep prop de 13.400 euros en joguines d’Abacus Cooperativa i dels seus socis i clients

Els clients i socis han donat joguines valorades en prop de 6.600 euros i la cooperativa ha doblat la quantitat


Creu Roja Joventut ha rebut prop de 13.400 euros en joguines per part d'Abacus Cooperativa i dels seus socis i clients. Abacus Cooperativa és una de les organitzacions que col·labora en la XIX campanya de joguines, una iniciativa adreçada als infants de les famílies amb més dificultats socioeconòmiques. Entre el 23 i el 30 de desembre, Abacus Cooperativa ha habilitat punts de recollida als seus establiments d'Igualada, Tarragona i del carrer Córsega de Barcelona. Els seus socis i clients han donat 571 joguines valorades en un total de 6.595,58 euros, un import econòmic que ha doblat la cooperativa fent una aportació similar a aquesta. Així, en total, s'han recaptat 13.371 euros.

CRJ reparteix joguines als infants de les famílies que es troben per sota de determinats barems socioeconòmics, d'acord amb el criteri dels serveis socials de cada municipi. En la present edició de la campanya, que finalitza aquesta nit amb el lliurament de les joguines, Creu Roja Joventut espera arribar a prop de 18.000 infants, tot i que les xifres definitives es coneixeran a partir de demà al matí. Aquesta xifra de beneficiaris suposa un increment del 27% respecte l'edició anterior i dobla la de fa tres anys (Reis 2009), un augment que la institució humanitària atribueix a l'actual context de crisi econòmica.
 
En aquest context, enguany ha resultat fonamental el suport de més de 200 empreses, entitats i comerços a la campanya de joguines. La majoria de col·laboracions s'estableixen en l'àmbit local o comarcal, però algunes organitzacions i empreses donen suport a la campanya a nivell autonòmic, com en el cas d'Abacus Cooperativa. En l'àmbit català, altres organitzacions col·laboradores són: Everis, O2 Centro Wellness, Agbar, Escola Ipsi, Hotel Ibis (12 centres), Barcelona Quiropràctic,  Ferrovial (5 centres), Egarsat Matepss nº 276, Angel Ramos SA, Orizonia,  Caprabo Catalunya (24 centres), Universitat de Barcelona (17 centres), Banc Sabadell, Agència Catalana de l'Habitatge, Unilever, Sener, Associació Sant Jordi de Catalunya Caixa, Maset del Lleó, les Joventuts Socialistes, 96.COM, ComRàdio, Cadena 100, Cope, 023 i Polart.
 
A més de la recollida de joguines, un altre objectiu de la campanya, que enguany arriba a la seva dinovena edició, és conscienciar la ciutadania sobre el valor pedagògic del joc. El lema d'aquesta edició és  "Joc apte per a tothom. Ara, més que mai, és el teu torn!" i, entre les activitats de sensibilització i de recollida de joguines, comptarà amb el suport de prop de 800 persones voluntàries. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article