Comencen a usar-se els diners recollits en la Marató per la pobresa

Les entitats socials inicien els projectes · Una iniciativa d'ECAS facilitarà l'accés al mercat laboral de 400 joves amb especial dificultat per trobar feina


L'Aliança Litoral per l'Ocupació Jove (ALOJove), impulsada per la federació d'Entitats Catalanes d'Acció Social (ECAS), és un dels 40 projectes seleccionats per la Marató oer la pobresa de TV3 per a ser finançats amb els més de 4,5 milions d'euros recaptats. La Fundació La Marató ha repartit els diners al llarg de l'estiu, de manera que les entitats socials han començat ja a posar en marxa els programes, centrats en l'assistència, l'habitatge, la inserció sociolaboral i la infància.
 

L'ALOJove, finançat amb 196.000 euros de la Marató, millorarà les possibilitats d'inserció sociolaboral de 400 joves de 16 a 30 anys de l'àrea metropolitana de Barcelona, les Terres de l'Ebre i Girona, actualment en fase de selecció. El projecte oferirà acompanyament personalitzat des de l'acollida i la diagnosi de les possibilitats d'ocupabilitat fins a la recerca de feina, gràcies a l'aliança de set organitzacions: Plataforma Educativa, Col·lectiu de Cultura Popular, Joves per la Igualtat i la Solidaritat, Fundació Èxit, Femarec, Escola Pia Calassanci i Parròquia Sant Bernat de Claravall. La metodologia es basa en el desenvolupament de competències clau per a l'accés dels joves al mercat laboral: comunicació, disposició a l'aprenentatge, gestió de les emocions i autonomia, entre altres.
 
Entre la resta de projectes amb finançament de la Marató s'hi inclouen altres d'una vintena d'entitats d'ECAS: Associació Alba, FIAS, Arrels, ―in via‖, Càritas, Casal dels Infants, Casal l'Amic, Comtal, IReS, Impulsem, SER.GI, La Vinya, Ventijol, Fundació Autònoma Solidària i les que formen la Plataforma d'Entitats per a la Inclusió dels Joves –PEI JOVE (les fundacions Adsis, Comtal, El Llindar, Joan XXIII, Marianao i SER.GI; la cooperativa Insercoop; el Casal dels Infants i Salesians Sant Jordi).
 
ECAS agraeix de nou a la Fundació La Marató de TV3 i al conjunt de la ciutadania la seva implicació en la lluita contra la pobresa. Més enllà de la campanya de sensibilització –que va generar un debat enriquidor, va divulgar la tasca del tercer sector social i va donar cabuda a visions critiques amb l'actual model socioeconòmic com a causa de la pobresa i les desigualtats—, els fons recaptats contribuiran a atendre milers de persones en situació o risc de pobresa i exclusió social.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article