52 alumnes amb necessitats educatives especials greus es queden sense suport específic als centres educatius públics

El Deparatament d'Ensenyament va decidir prescindir d'aquest servei dos dies abans de l'inici de les classes


Des d'aquest 12 de setembre a Barcelona hi ha 52 nens amb algun tipus de discapacitat que estan matriculats a l'escola pública i no tenen un monitor que els ajudi en el dia a dia del model d'escola inclusiva. La Fundació Aspasim, la qual fins ara aportava personal especialitzat per donar suport als alumnes amb necessitats educatives especials greus de 21 centres educatius públics de Barcelona, va saber el mateix 12 de setembre que enguany seria l'administració pública la qui proporcionaria el "monitoratge" d'aquests alumnes. 

El cas, però, és que aquests recursos encara no han arribat, segons denuncia Aspasim, i Joan Torrent, director del CEIP Els Xiprers assegura que "amb aquesta decisió, s'atempta frontalment contra un sistema d'escola inclusiva que ha demostrat la seva eficàcia i qualitat durant 25 anys". "Aquesta any, Aspasim també ho tenia tot a punt per començar la feina a les escoles ordinàries donant suport de qualitat amb mestres d'educació especial, fisioterapeutes, logopedes i educadors. Malgrat tot, el dia 10 de setembre a les 14h, el Consorci d'Educació de Barcelona i el Departament d'Ensenyament van comunicar, mitjançant un correu electrònic, la prohibició a Aspasim d'accedir als centres públics per a desenvolupar les tasques de suport", denuncia la Fundació. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article