La FEDAIA llança la seva campanya de Nadal: joguines i llibres per als infants més desafavorits

Sota el lema 'Aquest Nadal aporta'ns la teva màgia' s'espera arribar a aquells infants que queden lluny de les rutes de Papa Noel i dels Reis


La FEDAIA, la federació que agrupa a les entitats catalans que treballen amb infants desemparats o en risc d'exclusió social, ha llançat un any més la seva campanya de Nadal de recollida de joguines i regals per els 35.000 nens i adolescents que atén a través dels seus centres de menors, centres oberts i altres serveis destinats a combatre la pobresa i l'exclusió. Aquest any s'ha incorporat la plataforma Sigueleyendo que donará part dels llibres que recapti a través de llibreries i biblioteques amb la seva campanya "No hi ha nen sense conte" als nens i adolescents de la FEDAIA. En aquest campanya participen les principals editorials espanyoles, els diaris El Periodico i El Mundo, i el gremi de llibreters de Barcelona, i busca que els petits de famílies amb menys recursos no només no es quedin sense un regal sinó també alimentar la seva imaginació a través de la literatura i els contes.

La campanya de Nadal de la FEDAIA d'aquest any arriba en un moment especialment crític per els infants i les famílies que atén la federació que estan sofrint especialment les conseqüències de l'actual crisi econòmica. La situació que es viu en moltes llars impedeix no només plantar cara a la despeses que impliquen els regals de Nadal sinó també d'altres coses essencials com roba d'hivern o material escolar.
 
"Molts dels infants i adolescents que atén la FEDAIA no tenen una família que pugui ocupar-se d'ells, viuen en centres residencials o es troben en situació de precarietat econòmica. Des de la federació creiem que no és suficient amb intentar cobrir les seves necessitats bàsiques, cal donar-los una mica més i intentar que rebin el regal que esperen amb tanta il·lusió en Nadal", diu el president de la FEDAIA, Jaume Clupés, qui recorda que a Catalunya un de cada quatre infants viu sota el llindar de la pobresa.
 
A més de Sigueleyendo, la campanya de la FEDAIA de recollida de regals per els infants més vulnerables compte amb la col·laboració de +Kritme, E&TB, Equity Point i els treballadors del grup Mediapro. L'objectiu és arribar també als adolescents que encara que ja no somien amb joguines, esperen també un regal aquest Nadal.
 
La FEDAIA és la plataforma que agrupa a Catalunya el conjunt d’entitats d’infància, joves i famílies en situació de risc social o desemparament. Nascuda l’any 1996, està formada per més 85 entitats que atenen a més de 35.000 infants i 19.000 famílies a través de serveis en l’àmbit de l’acció social, l’educació, la formació pre-laboral i l’atenció a les famílies, com per exemple centres d’acollida residencial i familiar, adopció, pisos assistits, punts de trobada, residències maternals, centres oberts, serveis de teràpia, UECs, PQPI, entre d’altres.
 
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article