Les AMPA gaudeixen de bona salut segons un estudi

Un 97% dels centres educatius de Catalunya compten amb una AMPA, confirma una enquesta de la Fundació Jaume Bofill.


Aquests dies s'ha presentat 'El potencial de les famílies per canviar l'escola',l'enquesta a les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA) que ha impulsat la Fundació Bofill per fer una radiografia al sector. L'estudi parla del bon moment de les associacions, que ja agrupen més de 400.000 famílies a Catalunya (un 81% de les famílies del centre de mitjana). Tot i això, gairebé un 70% de les AMPA indica que la falta de recolzament econòmic per part de l’administració perjudica el seu funcionament.

L'estudi mostra la implicació de les AMPA en moltes de les activitats dels centres. un 84% d'elles organitzen activitats extraescolars, un 70% participa en al gestió del subministrament de llibres escolars, un 63% col·labora amb l'acollida matinal i un 45% ofereixen servei de menjador. Lluny de trobar-se col·lapsades, un 90% de les AMPA voldria fer-se càrrec de més activitats en aquest sentit. L'enquesta també remarca que el 70% de les associacions consideren que les AMPA haurien de participar en la programació anual del centre i un 60% d'elles demana fer-ho fins i tot en l'elecció del director. En aquest sentit, un 60% dels equips directius creuen que l'AMPA fa una aportació valuosa a la qualitat educativa de l'escola.
 
Un 60% de les AMPA es relaciona amb altres  entitats i iniciatives locals, cosa que fa que les associacions de pares i mares s'impliquin en la millora educativa i social dels seus fills també en el seu entorn, més enllà del propi centre. Les AMPA també creen teixit associatiu entre ells i més del 90% estan federades a una de les federacions o confederacions de pares i mares d'alumnes que hi ha a Catalunya. 
 
L'enquesta a les AMPA de Catalunya forma part del projecte "Famílies amb veu", una iniciativa de recerca-acció per conèixer i analitzar en profunditat la quantitat, qualitat i potencial d'aportació de les famílies al lideratge del sistema educatiu a Catalunya. Està impulsat per la Fundació Jaume Bofill amb les principals federacions de pares i mares d'alumnes de Catalunya
 
L'estudi és el resultat d'una enquesta a 1.228 AMPA de Catalunya (més del 40% dels centres educatius) i a 1.508 directors de centres públics que imparteixen escolarització obligatòria. L'enquesta aporta per primera vegada dades sistemàtiques i rigoroses sobre l'activitat de les associacions de pares i mares d'alumnes i contemplen conjuntament escola pública i concertada, a primària i secundària. Podeu consultar-ne més detalls a la web de la Fundació Bofill

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article