L'Eurolliga de bàsquet potenciarà el 'One Team' contra l'exclusió social

'One Team' és un projecte que busca utilitzar el bàsquet com a motivador per als grups desfavorits i en risc.

Aquesta setmana, el programa de responsabilitat social corporativa 'One Team' va començar un projecte propi de l’Eurolliga de Bàsquet amb l’ONG Projecte Home a Barcelona per a treballar amb grups en risc d'exclusió social a través de l'esport. La presentació del projecte ha tingut com a ambaixador el jugador croat Nikola Vujcic. 'One Team' compta amb el suport suport dels patrocinadors fundadors Turkish Airlines i dels 15 clubs de l’Eurolliga de bàsquet des del seu llançament al febrer de 2012.

“Tots sabem de la difícil situació d’Espanya ara, i pensem que Projecte Home Catalunya està fent una gran labor en el seu camp i que el millor que l’Eurolliga de Bàsquet pot fer és treballar amb ells”, va dir Jordi Bertomeu, president i CEO de l’Eurolliga de Bàsquet. Durant la presentació, el croat Vujcic va dir que “els esportistes són coneguts i seguits per molta gent, i crec que hem d’usar el nostre nom i reputació per promoure projectes d’aquest tipus i ajudar a les comunitats des d’aquest nivell”. Nikola Vujcic ja havia col·laborat amb projectes socials en diferents equips quan era jugador.

El projecte 'One Team', que ja s'està duent a termne al poliesportiu municipal de Montgat, suposa onar a les persones que estan en tractament en Projecte Home Catalunya una valuosa eina per conjuminar els valors associats al bàsquet a les seves aspiracions per a la seva recuperació. "La pràctica d’un esport no només és una gran alternativa al consum de drogues per als nostres usuaris, també és important que les persones que han pres drogues han de recuperar la seva salut", ha declarat Oriol Esculies, director de Projecte Home Catalunya. Esculies ha considerat que 'One Team' "no només és interessant i agradable per a ells, sinó que és una gran experiència d’aprenentatge per al personal de Projecte Home Catalunya".

“One Team” és el projecte de RSC i Màrqueting desenvolupat per l’Eurolliga de bàsquet per als seus equips, en el qual s’utilitza el bàsquet com a eina per adquirir habilitats socials i personals en grups de persones que es troben en risc d’exclusió. El projecte atén quatre coŀlectius: persones discapacitades, físicament i mentalment; abús de gènere; abús de substàncies i cohesió de la comunitat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article