'La Fam no fa vacances' acaba amb prop de 350.000 quilos de menjar recaptats

La campanya es va iniciar el passat 1 de juny i, degut a l’èxit de convocatòria d’activitats, es va prorrogar durant tot el mes de juliol

El passat 1 de juny, es va posar en marxa la campanya d'estiu de recollida d'aliments bàsics 'La fam no fa vacances', impulsada pels quatre Bancs d'Aliments de Catalunya i amb l'objectiu de fer arribar aliments a les persones més necessitades durant aquests mesos. A més, aquesta campanya pretenia sensibilitzar a la ciutadania sobre la realitat de la pobresa al nostre país, també durant els mesos d'estiu, afavorir la visibilitat i establir una col·laboració continuada amb el Banc dels Aliments i amb la seva xarxa d'entitats benèfiques durant tot l'any.

La resposta de la ciutadania ha estat tot un èxit el que va animar a prorrogar la campanya durant tot el mes de juliol. Al final s'han recaptat gairebé 350 mil quilos d'aliments i s'han celebrat vora les 600 activitats de tota mena, culturals, esportives, recaptes d'empresa i donacions molt destacades, com la de Danone, que marca el final de la campanya amb una donació de 26.000 quilos de productes propis. Aquesta aportació referma el seu compromís de donacions continuades d'aliments bàsics als Banc dels Aliments durant tot l'any que superen els 10 milions d'unitats. Danone ha reforçat aquesta campanya amb un recapte intern entre el seus empleats i un extern pels ciutadans a Casa Danone Barcelona. A més, per ajudar al Banc d'Aliments en la seva activitat diària, Danone ha posat a disposició dels Bancs part de les seves instal·lacions refrigerades i ha realitzat una donació de material de magatzem (carros, calçat de seguretat i guants de protecció) i altres materials de seguretat i prevenció de riscos (senyalització i cartelleria).
 
El tret de sortida de la campanya el va protagonitzar l'entrepà més llarg del món, confeccionat per Nocilla i que va assolir el record Guinness (3865 metres) a la platja de la Barceloneta. Amb aquesta acció es van repartir 2400 entrepans, entre algunes de les entitats receptores del Banc d'Aliments de Barcelona i Nutrexpa aportarà al Banc dels Aliments de Barcelona 25.000 quilos de productes.
 
També s'han sumat a La fam no fa vacances amb recaptes entre els seus empleats, sovint complementats amb donacions de les pròpies empreses, Fundació Agrupació, Zurich Assegurances, Grupo Planeta, Caprabo, CRE A Impresiones de Catalunya SL, Fontvella, Aguas Lanjaron, Almirón, Akzo Nobel, Asepeyo, Consorci de les Drassanes Reials i el Museu Marítim, Vidania Gastronòmic, Xarcuteria Barragán, Lemus Buhils, Vistaprint, , HP, Nissan, Bayer, Codorniu, Construcciones Mecánicas Caballé, Fundación Corporación Valora, Yahoo Barcelona, Valeo Climatización SAU, TNS Investigació de Mercats, Perruqueries Càrol Bruguera,  The Qhair, Joguines Tat, Carglass, PWC, Escola Massatge manual Dr. Sagrera, Albera Salut, Carburos Metálicos, Cobega, Cofidis, Panasonic, TEPSA, Air Productos Services Europe SA, Antalis Iberia, Farmacia Carapuig, Baker & Mckenzie Abogados, Boeringher, el CM Teknon entre d'altres.
 
Organismes públics com Correus, el cos dels Mossos d'Esquadra, l'Agència Tributària, els Centres CAP de la ciutat de Barcelona, l'ICAS, l'Hospital de la Vall d'Hebron, FGC, el Comitè d'empresa de l'Ajuntament de Sant Boi, el Servei de Biblioteques de Barcelona, la Diputació de Barcelona, i els Departaments d' Ensenyament, de Benestar i Família i Salut de la Generalitat de Catalunya, etc...
 
Els mitjans de comunicació han mostrat el seu vessant més solidari i des de la primera setmana El Punt-Avui, La Xarxa, l'Agència EFE, TV3 i Catalunya Ràdio i el Col·legi de Periodistes de Girona van habilitar punts de recollida a les seves seus.
 
El món de cultura ha estat molt present durant tota la campanya, amb la participació d'esdeveniments massius com el Concert per la Llibertat al Camp Nou que va sumar 25.000 quilos o el Festival Cruïlla i els Dj's contra la Fam al Parc del Fòrum. La Casa Elizalde va ser punt de recollida durant tot el mes de juny i va organitzar un espectacle infantil, Pirates, per aconseguir més aliments. L'espectacle Gaudí Experiència va celebrar el seu primer aniversari de forma molt solidària a favor de La fam no fa vacances. El primer dia de campanya l'Orquestra Simfònica del Vallès va adherir-se amb el concert junt amb Andrea Motis al Palau. Els Castellers de Barcelona, els Centres Cívics i els Casals de la Gent Gran, la banda de jazz Diorama, Lux Perpetua, l'ESMUC, la Federació de Cors de Clavé, els Capgrossos de Mataró per posar alguns exemples.
 
Moltes escoles han aprofitat les festes de fi curs i els casals d'estiu per fer una crida de recollida d'aliments, com l'AMPA de L'Escola Els Aigüerols Ampa-Escola Jaume Balmes, CEIP La Floresta, El Petit Rei, El racó de les Fades, Els bolets, La colla pessigolla, la Llar d'infants La Lluna o la Llar d'infants Els Xumets, o la Comissió solidària Bellviure, Escola Orlandai, Escola Pau Vila, Escola Pere IV, Escoles Pías, Escola Dolors Monserdà- Santa Pau entre d'altres.
 
Els esdeveniments esportius han significat un reclam important i han estat molts els clubs que ha aprofitat per a col·laborar, como la secció de Rugby del FCB, la Fira Temàtica del mar de la Associació Estació Nàutica de Roses, el Club Nàutic el Balis de Sant Andreu de Llavaneres, el Club de Bàsquet de Santa Coloma de Farners, el Club de Fútbol de Tordera, la Caminada Popular de Viladecans, la Marató i Cursa d'alta muntanya de Berga, el CE Mediterrani Les Corts, el CE Mediterrani Sants, els Centres CEM, el Club de Fútbol de Begues, el Club Natació Catalunya, el Club Natació Granollers, el Club de Tenis Barcino i molts més.
 
El perquè de la campanya
 
La situació actual, amb més d'un 20% de la població catalana per sota el llindar de la pobresa i una demanda creixent d'aliments per part de les entitats benèfiques, fa que els Bancs dels Aliments vegin els seus magatzems pràcticament buits. A més aquest any s'ha produït un retard en l'arribada de les partides d'aliments provinents dels programes d'ajuda de la UE. Per això els Bancs d'Aliments catalans la raó han decidit fer una nova crida a la ciutadania per recollir aliments de primera necessitat.
 
La campanya ha servit per motivar a la societat catalana a mobilitzar-se contra la fam més propera organitzant actes i activitats que permetin recollir aliments bàsics per omplir els magatzems de les entitats benèfiques de la seva població o de poblacions properes per a que puguin fer-los arribar als seus beneficiaris durant l'estiu.
 
Com ha estat possible la campanya de recollida?
 
“La fam no fa vacances” s'ha dut a terme gràcies a la col·laboració de tot tipus d'associacions, clubs esportius, empreses, escoles, esplais, centres educatius, entitats culturals i socials i grups d'arreu de Catalunya, coordinats pels Bancs dels Aliments de les quatre demarcacions. La campanya també ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona, BTV, La Xarxa, Estudio Nariz, Signia Technologies, Lynn Poh, CD Mon, GPU Gestió de Publicitat Urbana.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article