Neix 1000friends, marketing amb causa social

El creatiu Josep Maria Batalla crea 1000friends, agència centrada en generar idees que produeixen beneficis socials i empresarials alhora.

"Invertir en accions socials és bo per als negocis” o el que és igual, "ser socialment responsables per aconseguir beneficis empresarials i socials”, és l'objectiu de Josep Maria Batalla, creatiu durant més de 25 anys a Lorente, Euro RSCG i Grup Havas. Després de més d'un any gestant el projecte, 1000friends (www.1000friends.es) és des d'aquest nou curs una realitat. La primera agència que integra en el seu equip fundador a experts en Estratègia de Marca, Branded Social Content, Tercer Sector, Planificació Estratègica de RSC, Comunicació Social i Mesurament de l'impacte social (SROI).

"L'objectiu de  1000friends és generar idees per a marques compromeses, que produeixin beneficis socials i empresarials alhora. Idees que ajudin a les marques a ser socialment responsables, idees per connectar amb els seus consumidors, idees per diferenciar-se de la seva competència. Idees, en definitiva, per vendre més”, subratlla Batalla.

La nova agència -amb oficines a Barcelona i Madrid -, treballarà directament per a les marques així com també per al tercer sector (des de la seva àrea 1000friends Lado Izquierdo), i està oberta a col·laborar amb agències de publicitat i de mitjans i amb les consultores. "Tenim especialistes que aquestes empreses necessiten però no estan integrats en el seu equip. Som un complement per al seu negoci, mai la seva competència”, afegeix.

"1000friends no ha nascut com a conseqüència de la crisi, sinó per ajudar a superar la crisi que estan sofrint moltes marques”, explica Josep Maria Batalla.  L'equip que acompanya al creatiu considera que seguir fent "el de sempre” ja no serveix. "No li serveix a les empreses per seguir venent els seus productes, no els serveix als mitjans de comunicació per seguir captant audiència i no els serveix a les ONG per seguir duent a terme els seus projectes”, asseguren.

Les dades són reveladores. Segons un estudi internacional sobre les tendències dels consumidors enfront de les marques, el 88% dels consumidors pensen que les empreses haurien de tenir una implicació activa a solucionar els problemes socials. Davant aquesta realitat,  1000friends vol oferir una nova manera de fer les coses: entenen que les marques que vulguin ser socialment  significatives per als seus consumidors han de començar a canviar la seva manera de fer publicitat. I les agències de publicitat han de  començar a proposar  als seus clients estratègies de comunicació i idees que els relacionin amb causes socials afins al seu negoci. Brillants, enginyoses, amb potencial de venda. Però també socialment compromeses.

Els co-fundadors afirmen que "el model de  1000friends aporta el necessari coneixement de les marques i del tercer sector per poder tendir ponts estratègics entre tots dos mons”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article