L'ONU Dones endega una campanya contra el sexisme als buscadors

La campanya evidencia el sexisme i la discriminació contra les dones a través del buscador de referència Google.


Des de l'ONU Dones van adonar-se que, quan s'escriu al buscador de google "les dones haurien de" o "les dones han de", "les dones no haurien de" o "les dones no poden" en anglès (women shouldn't) el cercador suggeireix com a primeres opcions coses com "les dones no haurien de treballar", "les dones no haurien votar", "les dones haurien de ser esclaves", "les dones haurien d'estar a la cuina" així com "les dones han de ser controlades", "les dones no poden conduir" o "les dones no haurien de tenir drets".

Davant d'aquestes evidències, l'ONU Dones va decidir que calia fer alguna cosa i a través de l'agència de comunicació Memac Ogilvy & Mather Dubai, van decidir fer diversos anuncis per denunciar-ho. Basats en una recerca feta el passat 9 de març de 2013, l'organització va agafar les frases que hi sortien, que anaven "des dels estereotips fins a la negació absoluta dels drets de les dones" i van idear diversos cartells denunciant el tracte vexatori en dones de races i cultures diferents.

Les imatges, que mostren rostres de dones, tenen el buscador de google just a la boca de les dones, simulant que es vol "fer callar les seves veus", segons l'organització. La campanya, segons els seus promotors, vol ser un "toc d'atenció" a partir d'anuncis impactants per mostrar "el llarg camí que encara queda per aconseguir la igualtat de gènere". L'ONU Dones creu que és urgent continuar treballant aquest tema i espera que la campanya promogui un "diàleg constructiu a nivell mundial".

La campanya ja s'ha començat a moure per les xarxes socials, en especial a twitter on les fotos córren #womenshould.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article