Els Mobile Learning Awards premien 16 iniciatives tecnològiques de centres educatius

Realitat augmentada, robots, efectes especials i dispositius mòbils protagonitzen l’escola del futur segons la mirada dels treballs guanyadors a la modalitat ‘Micronarracions audiovisuals’.


L’Auditori Imagina de Media Pro de Barcelona, ha acollit aquest dijous la cerimònia d’entrega dels Mobile Learning Awards 2014, uns premis que s’emmarquen dins el projecte mSchools i que tenen com a objectiu reconèixer alumnes, professors i centres educatius per la seva tasca innovadora en la creació i ús de solucions mòbils.

El jurat ha destacat la qualitat dels treballs presentats, tant per alumnes com per professors, en les dues modalitats: Micronarracions audiovisuals, un premi que valora els millors vídeos realitzats per alumnes sota el lema ‘L’escola del demà’, i Experiències educatives amb dispositius mòbils, modalitat que s’estrena enguany i que ha convidat els professors a donar a conèixer les experiències que han dut a terme amb tecnologia mòbil en els respectius centres educatius.  
 
Palmarès ‘Experiències educatives amb dispositius mòbils’
  • 1er premi a l’experiència més innovadora. Escola Collasso i Gil (Barcelona). Projecte 7xTablet. Premi: Xec regal de 3.000 € per al centre. El projecte parteix del fet que la competència digital és clau per a consolidar un canvi metodològic en el context educatiu. 7xTablet introdueix els alumnes en la geolocalització, l’observació, la recerca, la col·laboració, el treball audiovisual i la programació, afavorint l’activitat i la interactivitat dels nens i nenes a l’aula. http://bit.ly/1d07J55.
  • 2n premi: Institut Illa de Rodes (Roses). Projecte illARgonauta. Premi: Xec regal de 1.500 € per al centre. illARgonauta s’entén com un viatge ple d’aventures en el que els estudiants d’Empresa, Economia, Llatí, Grec i Història de l’Art de Batxillerat descobreixen la relació entre el màrqueting i els referents clàssics a través de la realitat augmentada. http://bit.ly/1eS0pIr
  • 3er premi: Institut Cal Gravat (Manresa). Projecte Barcelonada 2.0. Premi: Xec regal de 1.500 € per al centre. Activitat multidisciplinar, que estimula l’autonomia dels estudiants a través de l’aprenentatge col·laboratiu amb l’ajuda de guies i mapes, però sobretot, amb el suport de dispositius mòbils que els permetran orientar-se i descobrir la ciutat. Aquesta experiència ha estat adoptada, enguany, per vuit centres de la comarca. http://bit.ly/1jHf3ap
  • Accèssit 1: Escola Garbí Pere Vergés (Esplugues del Llobregat). Projecte Tecnologies emergents. Premi: Xec regal de 500 € per al centre. El projecte d’escola Tecnologies emergents s’ha d’entendre com una porta oberta a la introducció d’una metodologia de centre que persegueix una millora de les dinàmiques de treball en equip a través de l’ús de dispositius mòbils i tecnologies digitals.
  • Accèssit 2: Centre d’Estudis Dolmen (L’Hospitalet del Llobregat). Projecte El joc de les torres: Descobreix L'H amb el mòbil. Premi: Xec regal de 500 € per al centre. Proposta d’innovació que acosta els alumnes de Secundària i Batxillerat al coneixement del patrimoni històric i cultural de la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat, mitjançant la geolocalització. L’experiència evidencia un ús ben fonamentat de les tecnologies mòbils dirigit a la gestió de la informació digital.
El jurat ha concedit també 3 mencions, premiades amb una tauleta, per als projectes:
- Mobile Learning Day, de l’Institut Ronda (Lleida)
- Codi QR i animals de granja, de l’Escola El Sitjar (Linyola )
- Itinerari de Paisatge amb Codis QR, de l’escola Rosella (Viladecavalls)

Palmarès ‘Micronarracions audiovisuals’
 
Micronarracions audiovisuals es consolida enguany amb 180 candidatures presentades, una xifra que dobla la de l’edició 2013, en què es van recollir 92 propostes. El jurat ha valorat els millors vídeos realitzats per alumnes (en grups de 5 i supervisats per un docent) sota el lema ‘L’escola del demà’. Característiques tècniques: Tots els vídeos tenen una durada d’entre 1 i 3 minuts i han estat enregistrats amb tecnologia mòbil.
 
Premis per categories:

Educació infantil i primària
  • 1er premi: Escola El Sagrer (Barcelona). Producció: L’Escola del demà. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. El Jurat premia aquesta petita història trepidant protagonitzada per un grup de nens i nenes que capgiren la seva escola amb els dispositius tecnològics que tenen el seu abast. http://youtu.be/WGH8ady2Mzs
  • 2n premi (Ex aequo): Escola Marinada (Montornès del Vallès). Producció: Treball en equip. Premi: Una tauleta per a cada participant. El treball mostra com l’escola del futur és pràcticament una realitat, i com es pot treballar de forma efectiva fent un bon ús de les tecnologies mòbils. http://youtu.be/2sZiXzpTntw
  • 2n premi (Ex aequo): Escola Marjal (Les Cases d’Alcanar). Producció: Mobile Learning Awards 2014. Premi: Una tauleta per a cada participant. El treball imagina una escola del demà on es potencia l’aprenentatge d’idiomes, la creativitat, el diàleg, la sostenibilitat  i l’ús inclusiu de la tecnologia. http://vimeo.com/86090623
Educació secundària obligatòria
  • 1er premi: Institut Montgròs (Sant Pere de Ribes). Producció L’Escola del demà. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. El jurat ha decidit concedir aquest premi a una espectacular producció que fa ús dels efectes especials propis de la ciència ficció per proposar com serà l’escola del futur. http://youtu.be/bzUR-mtm7W8
  • 2n premi (Ex aequo): Institut Sant Just (Sant Just Desvern). Producció: Projecte o realitat. Premi: Una tauleta per a cada participant. El treball presenta una aplicació mòbil ideada pels alumnes, “Holobooks”, amb la qual els estudiants poden interactuar amb els continguts i el professor mitjançant les capes virtuals amb realitat augmentada. http://youtu.be/UllBWWU7VD4
  • 2n premi (Ex aequo): Institut Joaquima Pla i Farreras (Sant Cugat del Vallès). Producció: L’escola del Futur. Premi: Una tauleta per a cada participant. Petit reportatge on veiem com s’adopten les tecnologies mòbils a l’aula d’educació física per a monitoritzar els esportistes. Un excel·lent exemple de com posar aquests dispositius al nostre servei. http://youtu.be/oKVDHP2u-UA
Batxillerat
  • 1er premi: Institut Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar). Producció L’educació amb mòbil. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. Curtmetratge d’animació que mostra el panorama de l’escola del demà, en què figures de plastilina es fusionen amb els dispositius mòbils per mostrar el camí de la integració digital. http://youtu.be/niLDGF8fmtk
Formació  professional,  Ensenyament  d’idiomes,  Ensenyaments  artístics, Ensenyaments esportius i Educació d’adults
  • 1er premi: Col·legi Montserrat (Sant Vicenç de Castellet). Producció L’educació del Futur. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. En aquesta recreació, els alumnes premiats s’han aproximat al paper inclusiu de la tecnologia davant la impossibilitat, per malaltia, d’atendre les classes presencials del centre. http://youtu.be/FJpTerGNaL0
La cerimònia d’entrega dels premis s’ha dut a terme durant la celebració del congrés TWorldEdu, punt de trobada dels emprenedors i les empreses del sector de les tecnologies educatives amb la comunitat educativa, que té com a objectiu compartir, debatre i discutir les novetats tecnològiques, les experiències educatives i les aplicacions més innovadores i que enguany fa una mirada particular a la utilització dels dispositius mòbils en l'educació.
 
 mSchools al Mobile World Congress
 
L’edició 2014 de Mobile World Congress servirà d’escenari per a la presentació mundial del projecte mSchools. Durant la celebració de la fira, es podran veure els avenços més significatius de la iniciativa en els seus diferents àmbits de treball. D’aquesta manera, el projecte, docents i alumnes, tindran un espai propi al congrés de tecnologia mòbil més gran del món.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article