El telèfon d'Infància Respon canvia pel número d'àmbit europeu 116 111

Infància Respon és un servei telefònic gratuït per a la prevenció i la detecció dels maltractaments d'infants i adolescents.

Infància Respon és un servei públic d'atenció exclusivament telefònica, gratuït i permanent, per a la prevenció i la detecció dels maltractaments d'infants i adolescents.

Funciona vint-i-quatre hores al dia, els 365 dies de l'any. Mitjançant aquest servei, la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) endega l’activació dels protocols que corresponguin, mobilitza l’equip a qui pertoqui actuar (segons la tipologia de la trucada).

Fins ara aquest telèfon havia estat el 900 300 777, però la Generalitat ha decidit canviar-lo perquè sigui el mateix que a tot l’àmbit europeu. Per això, a partir d’ara el número correcte és el de 116 111.

Funcions
Correspon al telèfon d’Infància Respon les funcions següents:
- Informar, assessorar i detectar situacions problemàtiques infantils, amb l'objectiu de prevenir conseqüències de risc per als infants i adolescents.
- Orientar a professionals i a persones particulars adultes o a infants en situacions de conflicte en les quals es requereix una intervenció de les institucions administratives o judicials de protecció a la infància i l’adolescència.
- Oferir un espai d'escolta en cassos de situacions familiars difícils o conflictives i en processos de negociació intergeneracional i, si escau, derivació al Servei d'Orientació i Mediació de la Infància i l'Adolescència (SOMIA).
 
Procediment
Quan es rep una trucada al telèfon Infància Respon, se segueixen els passos següents:
1. Una persona tècnica atén la trucada, registra les dades de l'interlocutor i determina el tipus de consulta.
2. Si es tracta d’una sol·licitud d'informació general o assessorament bàsic, la trucada la resol la mateixa persona que atén la trucada: o bé dona resposta a la consulta, o bé la deriva al SOMIA.
3. Si es tracta d'una situació de possible risc o de maltractament infantil, una persona tècnica o jurista del servei fa la gestió de la demanda i activa els mecanismes adients per a cada situació.
 
Més informació.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article