'Aquí sí', campanya per promoure el consum de fruita fresca als restaurants

La campanya de la Generalitat comença en prova pilot a les comarques de Ponent

L'Agència de Salut Pública de Catalunya ha presentat avui a Lleida la campanya "Aquí sí", una iniciativa endegada en el marc del Pla Interdepartamental de Salut Pública (PINSAP), que busca promocionar i incloure el consum de fruita fresca en tots els àpats per millorar la salut de la població. El secretari de Salut Pública de la Generalitat, Antoni Mateu, ha donat el diploma acreditatiu als primers establiments adherits, que formaran part d'un pla pilot a la capital del Segrià.

Mateu ha recordat la importància del consum diari de fruita per mantenir la salut i la qualitat de vida i ha posat sobre la taula estudis que associen un baix consum de fruita i verdura fresques amb altes probabilitats de patir malalties coronàries. També està demostrat que el consum d'aquests productes prevé alguns tipus de càncer i altres afeccions com el sobrepès i la diabetis. La campanya per a la promoció de l'oferta de fruita fresca en els establiments de restauració té en compte aquestes dades, a més dels estudis que indiquen que el percentatge de la població que menja les 5 peces de fruita diàries recomanades no arriba al 12%, i que 3 de cada 10 persones fan més d’un àpat setmanal fora de casa.
 
La campanya "Aquí sí" es fa en col·laboració amb els departaments d'Agricultura i Empresa i Ocupació, els gremis d'Hoteleria i Restauració, l'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya (AFRUCAT), l'Associació Gremial d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona (AGEM) i les agrupacions sindicals i professionals Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya. S'inicia a Lleida i està oberta a la incorporació d'establiments de tot el país.
 
El criteri central per a la incorporació d'un establiment a la iniciativa és que almenys el 50% de les postres es facin a base de fruita fresca. També es té en compte que l'oferta sigui variada -que es posin a l'abast del client 3 o més tipus de fruita diferents al llarg de la setmana-, estacional i produïda al país. Un altre dels requisits per exhibir el distintiu de la campanya és la disposició de fruita fresca a l'entrada de l'establiment, o en un altre lloc destacat.
 
A part de l'acció "Aquí sí", l'Agència de Salut Pública ha presentat a Lleida altres iniciatives del PINSAP, com l'impuls del treball en xarxa en matèria de salut comunitària i la promoció de la mobilitat activa a través de la campanya "Experts en moviment", feta conjuntament amb la Diputació. Aquesta acció busca identificar persones que ja tinguin un estil de vida saludable i actiu perquè siguin els referents experts en activitat física al seu entorn.
 
El PINSAP és el conjunt d'iniciatives impulsat pel Govern amb la implicació de tots els Departaments i els ens locals i que busca incorporar criteris de salut en totes les accions de l'executiu, i transferir aquesta dinàmica a la resta de la societat, a través dels col·lectius i les empreses. Ja des de l' inici del pla, presentat el mes de febrer passat a Palau de la Generalitat pel President Mas, amb el suport de la directora regional per a Europa de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Zsuzsana Jakab, s'han establert 5 prioritats estratègiques des d'ara i fins el 2020. Són el control del pes i les infeccions, la protecció de la salut mental, amb especial incidència en les addiccions, i l’impuls a l’acció de país i entorn, en qüestions com la qualitat de l'aigua i l'aire.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article