Finalitza ‘La fam no fa vacances’ amb 310 mil quilos recaptats

La segona edició de la campanya ha obtingut molt bona acollida entre els ciutadans


La fam no fa vacances va tancar la seva segona edició el passat dijous, 31 de juliol. Durant dos mesos un total de 465 entitats (associacions culturals, esportives, escoles, empreses o particulars, entre d’altres) han organitzat 667 activitats arreu del territori, que han reportat a les entitats d’ajuda 310 mil quilos.

La campanya de recollida d’aliments bàsics, impulsada pels quatre Bancs d’Aliments de Catalunya tenia l’objectiu de fer arribar aliments a les persones més necessitades durant l’estiu. A més, aquesta campanya serveix per a sensibilitzar a la ciutadania sobre la realitat de la pobresa al nostre país, afavorir la visibilitat i establir una col·laboració continuada amb el Banc dels Aliments i la seva xarxa d’entitats d’ajuda durant tot l’any.

L’acció Maletes contra la fam, impulsada per Danone el passat 5 de juny a l’Estació de Sants de Barcelona, va ser el tret de sortida.  Aquest esdeveniment va suposar una donació de 16 tones de iogurts pels quatre  Bancs dels Aliments, l’equivalent al pes de les maletes de tots aquells viatgers que es van acostar per participar en l’acció.  Danone també recolzà la campanya realitzant una recollida d’aliments entre els seus empleats durant els mesos de juny i juliol.

Les activitats han estat molt variades, com les esportives: en Marc Fernández va donar la volta a peu a Catalunya en quinze dies, partint de l’Hospitalet de l’Infant i va assolir 1.600 quilos o la cronoescalada Electric Race a L’Ametlla del Vallès. Les activitats culturals també han estat molt presents, la banda de jazz Diorama, el festival Acusticohhh!, el concert de la Columbia Jazz Banc a la Casa Elizalde, el Gastromusical del Molí de l’Escala, el Festival de Circ de La Bisbal, el concert inaugural del Festival de Guitarra de Girona o el Sam Sam Festival als Camps Elisis de Lleida. Associacions com els  Castellers de Lleida, la Colla de Jove Xiquets de Tarragona. Així com un bon grapat d’escoles i empreses.
 
El perquè de la campanya
La situació actual, amb més d’un 20% de la població catalana per sota el llindar de la pobresa i una demanda creixent d’aliments per part de les entitats fa que els Bancs d’Aliments facin una nova crida a la ciutadania per recollir aliments de primera necessitat.
L’evolució del nombre de beneficiaris des de que es va iniciar la crisi:
  • Barcelona: 57.000 (l’any 2008), 150.071 (l’any 2014)
  • Girona: 16.440 (2008), 42.427 (2014)
  • Lleida: 16.000 (2008), 40.000 (2014)
  • Tarragona: 19.900 (2008), 26.000 (2014)
Quins són els objectius d’aquesta campanya?:
  1. Recollir aliments bàsics per fer-los arribar a les més de 700 entitats benèfiques ateses pels Bancs dels Aliments i garantir l’alimentació dels seus més de 250.000 beneficiaris durant els mesos d’estiu a Catalunya.
  2. Sensibilitzar a tota la ciutadania sobre la realitat de la pobresa al nostre país també durant els mesos d’estiu, quan les donacions d’aliments s’alenteixen degut al període de vacances.
  3. Afavorir una col·laboració continuada amb el Banc dels Aliments i amb la seva xarxa d’entitats benèfiques durant tot l’any, creant vincles amb altres associacions de manera local per a que aquestes entitats també puguin rebre ajuda quan els sorgeixin necessitats puntuals.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article