La Diputació de Barcelona garanteix teleassistència per discapacitat auditiva i/o de parla

El servei ofereix un aparell adaptat a les seves necessitats

Després d'una prova pilot, des de l'any 2013 està plenament integrat al servei per aquelles persones que ho necessitin.

El dispositiu de teleassistència Carechat és un aparell que permet a les persones amb discapacitat auditiva i/o amb dificultats de la parla utilitzar el servei de teleassistència de forma adaptada amb les mateixes prestacions que el servei convencional.

La comunicació amb el Centre d'Atenció s'estableix mitjançant un dispositiu mòbil amb pantalla tàctil. En prémer la pantalla, es realitzen una sèrie de preguntes i respostes predefinides, enviades en mode de missatge. També  s'està treballant en la incorporació d'una opció de comunicació únicament a través de pictogrames que, properament, permetrà l'accés al servei a persones que no saben llegir.

49 persones usuàries del Servei Local de Teleassistència disposen d'aquest dispositiu, i l'any passat van realitzar un total de 106 trucades al Centre d'Atenció al llarg de l'any, de les quals només quatre van requerir la mobilització de recursos per part del Servei. La resta van ser per mesures de seguiment i control del funcionament del dispositiu.

D'altra banda, 63 persones més disposen d'un altre aparell adaptat, en aquest cas per a persones amb problemes de mobilitat als braços per a manipular el dispositiu. Aquesta adaptació consisteix en una peça complementària al penjoll habitual que facilita prémer el botó i activar el servei, sense requerir la psicomotricitat fina de la persona.

Aquestes adaptacions del Servei Local de Teleassistència s'ofereixen, de forma universal, a totes les persones que ho requereixin, i els Ajuntaments de la demarcació de Barcelona ho poden sol·licitar a la Diputació.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article