CatSalut Respon resol el 42% de les peticions que rep per via telefònica

Gràcies a les noves tecnologies es millora el trànsit d'informació entre els centres sanitaris i els pacients

El Departament de Salut de la Generalitat ha fet públic un estudi de la Fundació TicSalut sobre el desenvolupament i la utilització de les Tic en l'àmbit de salut a Catalunya. L'estudi, que es repeteix de forma anual, enguany porta per títol 'Enquesta en TIC i Salut 2014' i  constata que aquests serveis resolen el 42% de les peticions dels usuaris només amb atenció telefònica mitjançant el CatSalut Respon.

L'enquesta destaca l'increment de les comunitats virtuals entre professionals (actualment amb una presència del 38,5% als centres) i entre pacients i professionals (amb un 28,5%), però especialment entre pacients (amb un 30%). Les comunitats virtuals entre pacients,  que han passat d’un 5% l’any 2013 a un 30% aquest any, han estat creades pels propis centres sanitaris per posar en relació als pacients que comparteixen una patologia comuna, afavorint així que assumeixin un major protagonisme en la gestió de la seva salut.

L'estudi constata que un 51% dels centres de salut catalans  de la xarxa pública empren el telediagnòstic, un 50% la teleconsulta i un 11% la telemonitorització. A més, un 19% dels dispositius informàtics d’ús assistencial dels centres sanitaris són mòbils, el 63% dels centres permeten accedir a les dades de salut mitjançant portàtils, un 37% mitjançant tauletes i un 21% a través d’smartphones.

Les dades de l'enquesta confirmen que la Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3) és l'eina estrella és una eina consolidada a tots els centres sanitaris catalans, amb un 100% d’hospitals i centres d’atenció primària de la xarxa pública connectats a HC3, i amb un increment respecte a l’any passat als centres de salut mental (s’ha passat del 17 al 73%) i als centres sociosanitaris (del 38 al 78%).

Durant l’acte s’ha presentat el Pla Mestre de Mobilitat. Es tracta d'un projecte pioner a la Comunitat Europea, promogut pel Departament de Salut el Departament de Benestar Social i el Departament de Presidència que pretén ser un marc on encabir les estratègies en mobilitat d’aquests departaments per oferir visió completa de com pot influir la mobilitat, des de la prevenció i promoció de la salut, fins a l’atenció social en les seves diferents vessants.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article