Catalunya s'allunya de les recomanacions de la LOMCE

La Conselleria d'Ensenyament discrepa en la segregació a l'ESO per estudis postobligatoris


Els esborranys dels plans d'estudis dels ensenyaments obligatoris presentats per la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, que teòricament s'haurien d'adaptar a la implementació de la LOMCE es distancien en molts àmbits de la llei que proposa Wert. I és que la consellera Rigau ha anunciat que els estudiants de Primària i dels tres primers cursos d'ducació secundària obligatòria (ESO) faran una hora més de classe de Matemàtiques a la setmana a partir del curs vinent. A més, els estudiants no hauran de triar a tercer d'ESO entre Matemàtiques per a Ensenyances Aplicades o Matemàtiques per a Ensenyances Acadèmiques contràriament a les propostes de l'Estat espanyol.

El decret també preveu que els estudiants no hagin de triar a l'últim curs de l'ESO els seus ensenyaments posteriors, és a dir, no hauran de decantar-se cap a batxillerat o formació professional (FP). En aquest sentit, Rigau promou una titulació compactada que permeti als estudiants accedir a qualsevol estudi postobligatori.

La metodologia d'aquests currículums es basa en estructurar els ensenyaments per competències (lingüística, matemàtica, física, artística i cultural, digital, social i ciutadana, aprendre a aprendre i emprenedoria), com a la majoria de països europeus, amb la finalitat que els alumnes puguin saber explicar i aplicar els coneixements que adquireixin a les matèries. Seguint amb la línia europea també s'ampliaran les hores a impartir en anglès, però contràriament s'introduiran coneixements religiosos a la primera etapa educativa i filosòfics a la segona.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article