El Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), el Col·legi de Publicitaris i l'Institut Català de les dones (ICD) estan treballant en l'elaboració d'un decàleg que pretén eradicar les pràctiques masclistes de la publicitat.
Segons ha informat RAC1, aquest document, que serà presentat a finals d'any, vol evitar l'aparició de models excessivament primes als anuncis publicitaris i alertarà els mitjans de comunicació dels perills d'associar bellesa amb primesa extrema.El president del Col·legi de Publicitaris, Ton del Pozo, assegura que s'ha d'intentar convèncer els anunciants que "un tracte correcte vers les dones és positiu per la seva marca i un tracte sexista, negatiu".
L'ICD va rebre 26 queixes per publicitat masclista l'any passat. La presidenta de l'institut, Montse Gatell, posa com exemple d'anuncis inadequats aquells que conviden a les dones a aprimar-se després dels excessos de Nadal.
El decàleg que preparen aquestes tres organitzacions també vol vetar els anuncis que reprodueixin estereotips de gènere relacionats amb al treball i les tasques domèstiques.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari