Catalunya regularà l'aparició de models massa primes a la publicitat

L'Institut Català de les Dones, el Col·legi de Publicitaris i el CAC preparen un decàleg per lluitar contra els cànons de bellesa poc saludables

El Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), el Col·legi de Publicitaris i l'Institut Català de les dones (ICD) estan treballant en l'elaboració d'un decàleg que pretén eradicar les pràctiques masclistes de la publicitat.

Segons ha informat RAC1, aquest document, que serà presentat a finals d'any, vol evitar l'aparició de models excessivament primes als anuncis publicitaris i alertarà els mitjans de comunicació dels perills d'associar bellesa amb primesa extrema.

El president del Col·legi de Publicitaris, Ton del Pozo, assegura que s'ha d'intentar convèncer els anunciants que "un tracte correcte vers les dones és positiu per la seva marca i un tracte sexista, negatiu".

L'ICD va rebre 26 queixes per publicitat masclista l'any passat. La presidenta de l'institut, Montse Gatell, posa com exemple d'anuncis inadequats aquells que conviden a les dones a aprimar-se després dels excessos de Nadal.

El decàleg que preparen aquestes tres organitzacions també vol vetar els anuncis que reprodueixin estereotips de gènere relacionats amb al treball i les tasques domèstiques.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article