Totes les escoles podran demanar l'informe pediàtric als alumnes de P3

Ensenyament amplia la mesura que inicialment només afectava als centres de "màxima complexitat" perquè considera que pot ser útil per atendre els infants


El passat mes de març la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, anunciava que a partir del curs 2015-2016 les famílies que escolaritzessin els seus fills per primera vegada haurien de presentar un document més en el moment de fer la matrícula: un informe mèdic.

La mesura, però, només havia d'afectar als centres "d'alta complexitat" situats en entorns socials vulnerables, fet que va aixecar les crítiques de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC) per consider-la discriminatòria.

Àlex Castillo, president de la FAPAC, va titllar la iniciativa d' "abús sense justificació" i en declaracions a 'El Matí de Catalunya Ràdio', va assegurar que es penalitzava  "els sectors socials més desfavorits d'una manera gratuïta i aleatòria".

Segons ha informat l'Agència Catalana de Notícies (ACN) aquest matí en una nota de premsa, el Departament d'Ensenyament ha decidit estendre la mesura a tots els centres després de la polèmica suscitada. La directora general d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa, Meritxell Ruiz, en una entrevista a aquest mitjà ha justificat l'ampliació al·legant que és beneficiós pels alumnes ser atesos en funció de les possibles dificultats, que més endavant podrien convertir-se en necessitats educatives especials.

Exempció d'obligatorietat

Tot i que els pares no tindran l'obligació de presentar-lo, totes les escoles de Catalunya podran sol·licitar l'informe pediàtric als alumnes de P3 a partir del setembre. La roda ja està en marxa i, de fet,  durant el més de juny s'ha posat a disposició dels centres el model del document i l'explicació a les famílies. Els pediatres de CatSalut, a més, tenen a disposició una aplicació per omplir els informes amb les dades pertinents.

Els documents inclouen informació sobre el desenvolupament psicomotor de l'alumne, dèficits visuals i auditius; i factors biològics de risc. L'objectiu és detectar de manera precoç factors que puguin tenir repercussió en el rendiment acadèmic de l'infant.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va definir aquesta mesura com a "nou instrument per poder lluitar contra la desigualtat a l'escola" i va afirmar que l'informe és "un pas més en la prevenció de trastorns de l'aprenentatge".


Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article