Els mestres hauran de fer un 'MIR' d'un any abans de poder exercir

A partir del curs 2017-2018 els estudiants de magisteri faran una residència en escoles amb experiències pedagògiques innovadores

Els futurs docents hauran de fer un any de residència en escoles amb experiències pedagògiques innovadores. Aquesta mena de 'MIR' per als professors s'aplicarà a partir del curs 2017-2018 i, inicialment, només afectarà els professors de secundària.

Aquesta mesura, anunciada ahir pels departaments d'Ensenyament i Economia i Coneixement de la Generalitat, busca oferir un "salt qualitatiu" en la formació dels mestres.  El secretari de Polítiques Educatives d'Ensenyament, Joan Mateo, ha assegurat que ja s'estan cercant els centres d'infantil i primària on es podrien exercir aquestes pràctiques.

En el cas dels professors de secundària la idea és incloure aquestes pràctiques interines en el màster que actualment estan obligats a fer els futurs docents i que té una durada de dos anys.

El projecte neix amb la voluntat que les pràctiques siguin ineludibles per entrar a formar part del cos de docents, un fet que no podrà aplicar-se, sinó es canvia la legislació, que actualment és competència de l'Estat.


Els centres valoren amb un 6,4 els docents recent graduats
 
L'anunci de la mesura s'ha fet després de la jornada 'Com millorar la formació dels docents?', impulsada per l'Agència de Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU). Un estudi elaborat per aquest ens posa de manifest que els docents tan sols realitzen unes 150 hores reals de pràctica a les aules.

Els responsables dels centres educatius valoren amb un 6,4 sobre 10 els professors que acaben de graduar.se i entren a treballar en escoles o instituts públics. En el cas dels concertats o privats la nota puja fins al notable (7,6).

L'estudi, que s'ha fet a través d'una enquesta online a 281 centres educatius i dos grups de discussió, -un format per set directors de primaria i l'altre per nou, de secundària- ressalta dues grans mancances dels recents graduats: la incapacitat de gestionar els conflictes de l'aula i la manca de nivell d'anglès.  

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article