'Hotel Invisible', una campanya solidària que implica el sector turístic

La iniciativa ja ha recaptat 12.000€ amb la col·laboració del Gremi d'Hotels de Barcelona i busca recollir fons per a la Fundació IReS

Fomentar la implicació del sector turístic en les problemàtiques socials de la ciutat. Aquesta és la fita de l' 'Hotel Invisible', una campanya que resulta de les sinergies entre la Fundació IReS, que treballa en l'atenció social, psicològica i educativa de col·lectius marginats, i el Gremi d'Hotels de Barcelona.

La iniciativa busca recaptar fons per a quatre iniciatives de la Fundació: el projecte Fils, adreçat a persones que es troben en entorns de violència; Aferra't, que pretén millorar la situació de famílies en risc d'exclusió social; Casal en família, des d'on s'ofereix suport als pares que tenen dificultats amb l'educació i cura dels fills; i CLICK, un projecte destinat a joves vulnerables d'entre 15 i 20 anys que tenen problemes en l'àmbit formatiu, laboral i social.

Les donacions es poden fer a través de tres vies. D'una banda, tots els hotels que s'han sumat a la campanya han aportat un euro per cada una de les seves habitacions. De moment, ja se n'han recollit 12.000 -una bona xifra si es té en compte que a Barcelona hi ha entorn a 35.000 habitacions censades.  

D'altra banda, a  partir d'avui, tots els usuaris dels hotels que formen part de la iniciativa podran demanar que se sumi a la factura de la seva habitació una donació destinada a algun dels projectes de la fundació. Així mateix, les empreses també podran afegir-se a la iniciativa fent una aportació econòmica o difonent-la entre els seus treballadors, clients i proveïdors.


La metàfora de 'l'hotel invisible'

La campanya compta amb un web que emula un hotel, anomenat hotel invisible. En aquest s'hi poden trobar dotze habitacions diferents, cada una relacionada amb un dels projectes de la fundació IReS.

L'habitació de les joguines trencades, contra la violència infantil; l'habitació al ras, contra la pobresa; o  l'habitació sense futur, per ajudar a joves en risc d'exclusió, simbolitzen habitacions en les quals ningú no voldria dormir-hi, però on moltes persones estan atrapades.


Com col·laborar?

Els ciutadans poden accedir al web i "llogar" una d'aquestes habitacions. D'aquesta manera, ajuden a què una persona que habitualment hi habita, és a dir que es troba en una posició vulnerable, pugui tenir una vida millor. El preu de cada habitació s'estableix en 3 euros, però l'usuari pot escollir què vol pagar. També es contempla l'opció de regalar una donació, ara que s'apropa el Nadal.  

La iniciativa, que es prolongarà durant un any, vol donar visibilitat a aquestes habitacions d'insomni o problemàtiques socials i alhora es proposa aconseguir donacions per acompanyar les persones vulnerables en el procés de construcció d'un futur millor.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Josep M Armengou i Iglésias Barcelona
1.
No vull pas menystenir els sistemes que cada entitat fa servir per poder subvenir a les ingents necessitats en què es troben tants ciutadans. Tanmateix, el millor que ha de fer el Gremi d'Hotels, el sector industrial més important de Catalunya, i, en especial de la Barcelona metropolitana, és acabar amb la xacra de precarietat de les cambreres de pis, sotmeses a uns graus d'explotació, precarietat i condicions laborals indignes dels beneficis enormes que les empreses obtenen amb la seva feina, la més cabdal del sistema hoteler.
Recomano: "Las que limpian los hoteles", d'Ernest Cañada, Icaria
Espero que el govern municipal barceloní i el proper govern de la Generalitat acabaran destinant les enormes plusvàlues que genera el sector i incrementant les seves taxes (avui insultantment baixes) als projectes socials més progressius.
  • 2
  • 0

Comenta aquest article