Diferents campanyes nadalenques contra joguines sexistes

El Servei Civil Internacional, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona han impulsat iniciatives contra els esterotips de gènere en els regals

Les compres nadalenques i, sobretot, els regals de Reis han fet que el Servei Civil Internacional hagi recuperat la campanya #JoNoComproSexisme, la Generalitat de Catalunya hagi impulsat la iniciativa #trenquemesteriotips i l'Ajuntament de Barcelona el lema 'No som roses o blaus'.

Torna la campanya #JoNoComproSexisme del SCI

És el segons any consecutiu que la secció feminista del Servei Civil Internacional, Akelarre Violeta, impulsa una  campanya per "denunciar els productes, empreses i campanyes que promouen un sistema sexista i patriarcal i fer-ho visible", diuen amb les seves pròpies paraules. Més enllà de denunciar casos que consideren '"flagrants" com la publicitat de 'Princelandia', el SCI vol que el focus de l'atenció sigui també per les actituds més sibil·lines que també fomenten la desigualtat com les "actituds sexistes que inunden el marketing i la publicitat". La campanya fa, a més, un salt internacional aquest any a través de l'etiqueta en anglès #DontBuySexism a través de la qual volen compartir exemples de denúncia sexista. A més de Twitter, la campanya té també un perfil de Facebook on s'actualitzen les notícies que els usuaris troben a les xarxes. 
 
#trenquemesteriotips, la campanya sensibilitzadora de la Generalitat
 
Aprofitant aquestes dates, la Generalitat de Catalunya també ha impulsat una campanya per trencar els estereotips i a favor de la transmissió dels valors de l'equitat de gènere mitjançant els jocs. És tracta d'una actuació de sensibilització a les xarxes socials a través de l'etiqueta #trenquemesteriotips i consta de consta de quatre imatges que combinen joguines carregades d’estereotips de gènere amb els eslògans "M’agrada disfressar-me de fada ninja"; "M’agrada arreglar les coses amb una mica màgia"; "M’agrada que el meu peluix faci de migcampista"; "M’agrada carregar la cuineta al camió".  L'objectiu es convidar a la reflexió per ajudar "a les criatures a desenvolupar el seu potencial" sense determinar-los per haver nascut nens o nenes i promocionar-ne valors comuns com "la tendresa, la valentia, la sensibilitat, la iniciativa o la fortalesa" a través del joc. 

'No som roses o blaus', el missatge de l'Ajuntament de Barcelona

'Ens agraden els camions i les nines. No volem triar entre la pilota i la cuineta, som nenes i nens i volem jugar a tots', diu l'anunci que ha encartellat per la ciutat l'Ajuntament de Barcelona i que vol animar a pares i tutors a "proporcionar als infants l'oportunitat de ser més iguals, més lliures i amb més possibilitats d'imaginar i crear". La campanya vol conscienciar sobre la importància que tenen les joguines en "transmetre patrons o models relacionals dels homes i les dones basats en el respecte i la igualtat d'oportunitats" i per això promou "l'educació de nens i nees en el reconeixement de les seves potencialitats, el respecte mutu i amb plena llibertat d'escollir les joguines". Els Reis Mags comptaran aquest any amb la patge Estel, un personatge femení que promourà els regals no sexistes entre la canalla. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article