Turisme de Barcelona congela la seva aportació a 'Barcelona Medical Destination'

El consorci es fa enrere després de les desavinences que ha tingut pel projecte amb l'ajuntament de la ciutat

Turisme de Barcelona, el consorci format per l'Ajuntament de Barcelona i la Càmera de Comerç, ha decidit fer-se enrere del pacte amb el Departament d'Empresa i Ocupació per crear la marca 'Barcelona Medical Destination', destinada a promoure el turisme mèdic a Catalunya. El consorci fa aquest pas després del desacord en aquesta qüestió que va manifestar el consistori barceloní, amb qui n'hi tan sols havien proposat en contacte per crear la marca.

La marca 'Barcelona Medical Destination' estava dotada d'un pressupost d'entre 160 i 200 mil euros, dels quals quals Turisme de Barcelona n'aportava la meitat i la Generalitat la restant. El consorci barceloní congela ara la seva partida a petició de l'Ajuntament. El regidor de Turisme de la ciutat, Agustí Colom, va assegurar que no compartien "que es destinin recursos públics a la promoció de la sanitat privada, tenint en compte especialment l'actual context de retallades i necessitats sanitàries que té la ciutat".
 
Ahir membres del govern municipal i de Turisme de Barcelona van reunir-se per acostar posicions. De la trobada va sorgir l'acord de congelar la partida pressupostaria fins que l'Ajuntament "revisi i analitzi el conveni amb la comissionada de Salut, Gemma Tarafa, i el futurs nous consellers del govern de la Generalitat per saber si comparteixen els criteris establerts o no". Els dos agents també van acordar que l'Ajuntament tingués més pes dins del consorci i que fos qui exercís "un lideratge públic i tuteli les accions de promoció econòmica" de Turisme Barcelona. La intenció és evitar que es prenguin més decisions sense consultar al govern de la ciutat. 
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article