La Fundació Pere Tarrés inaugura un nou centre socioeducatiu al Poble-Sec

S’hi atendran 70 infants vulnerables d’aquest barri de Barcelona amb una de les rendes familiars per càpita més baixa de la ciutat (66,3%)

Una setantena d’infants vulnerables d’entre tres i 12 anys i les seves famílies seran atesos en el nou centre socioeducatiu que la Fundació Pere Tarrés ha inaugurat al barri del Poble-Sec, Barcelona, aquesta setmana. 

El nou espai oferirà tres serveis: el centre de dia, l’espai família i el casal d’Estiu. A través d’aquests, es vol aconseguir que els infants del barri que es trobin en situació de vulnerabilitat social es desenvolupin humanament i de manera emocional, competencial i relacional, perquè en un futur “gaudeixin d’una vida persona i professional plenes”. 
 
Es tracta d’un recurs social i educatiu necessària, ja que el barri ha experimentat en els darrers anys un descens de la renda familiar per càpita i, de facto, és una de les zones de Barcelona amb una renda més baixa (del 66,3%) –molt allunyada de les xifres de barris com Pedralbes (251,7%) .
 
El Centre Socioeducatiu Poble-sec ha estat iniciativa de la Fundació Pere Tarrés i l’Agrupació de Parròquies del Poble-sec. Durant la inauguració de l’espai, que va tenir lloc el passat dijous a la tarda, Rafael Ruiz de Gauna, director de la Xarxa de Centres Socioeducatius de la Fundació Pere Tarrés, va recordar que a Catalunya més d’un 25% dels infants estan en risc de pobresa, però que “més enllà de les xifres, darrera hi ha un infant i una família amb un projecte de vida per desenvolupar-se que pot veure’s limitat seriosament per la situació viscuda en aquestes primeres etapes de la vida”. 
 
En aquest sentit, va destacar la tasca dels centres en el “desenvolupament i competències de la persona, amb educadors que estimen els nens i nenes, i transmeten aquell afecte imprescindible per a créixer”.
 
El Centre Socioeducatiu Poble-sec és un dels 22, vinculats a la Fundació Pere Tarrés, que cada tarda obren les seves portes per acollir més de 2.500 infants en situació de vulnerabilitat social.  Són espais d’inclusió social, d’aprenentatge i convivència, des d’on els equips de professionals i voluntaris poden detectar carències i donar resposta personalitzada a les necessitats de cada infant. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article