Campanya 2.0 per exigir un #sostredigne pels joves

La impulsa el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya i recorda que la taxa d'emancipació dels joves d'entre 16 i 29 anys és del 24,5%


El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) ha llançat aquest dilluns una campanya a les xarxes socials per visibilitzar la problemàtica de l'habitatge per les persones joves. L'objectiu és informar, sensibilitzar i reivindicar més polítiques públiques d'habitatge destinades a aquest col·lectiu.

A partir d'avui i fins divendres 19 de febrer, es compartiran tot tipus de recursos a les xarxes socials sota el lema "El jovent organitzat exigim un #sostredigne".

Des de l'inici de la crisi, la taxa d'emancipació de les persones joves, entre 16 i 29 anys, no ha parat de disminuir. D'acord amb dades del darrer trimestre de 2015, l'índex se situa per sota del de 2003, amb un 24,5%. En un comunicat, el CNJC apunta que hi ha una correlació directe entre la taxa d'atur juvenil, del 28,3%, i la tardança en abandonar la llar familiar. Des del 2007 s'han reduït a la meitat els llocs de treball per a la gent jove, de 839,000 a 438,200.

El CNJC exigeix:

1.
Una convocatòria d’ajuts al lloguer per a les persones joves que doni resposta a les necessitats específiques.

2. Polítiques públiques d'habitatge que mantinguin com a prioritat garantir i facilitar l'accés a una llar de la població juvenil.

3. Ajudes directes i mesures fiscals per tal de donar a conèixer i impulsar els models alternatius d'accés i tinença de l'habitatge, com ara la masoveria urbana i la cessió d'ús.
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article