Només un 2% dels docents demana ser avaluat per poder cobrar més

1.332 de 60.000 professors s'acullen a l'avaluació voluntària amb l'objectiu d'obtenir punts per a la promoció per estadis

El passat 15 de febrer Ensenyament va obrir el termini per a què els docents de primària i secundària que ho volguessin sol·licitessin ser avaluats per a obtenir punts de cara a la promoció per estadis. El període per demanar-ho va finalitzar l'1 de març i, segons dades del Departament, 1.332 professors volen que se'ls examini per poder millorar la seva retribució mensual. 

Des de la Unió de Sindicats de Treballadors de l'Ensenyament de Catalunya (USTEC) apunten que la xifra és modesta, ja que el nombre de docents que podien demanar ser avaluats és de més de 60.000 i, per tant, només el 2,2% ho ha sol·licitat. En canvi, la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha valorat positivament la dada.

En declaracions al diari Ara, el director  general de Professorat i Personal de Centres Públics, Ignasi Garcia, ha assegurat que tenint en compte que fins ara el personal no havia tingut l’opció de fer l’avaluació i havia obtingut la puntuació mitjançant altres vies, la quantitat és "correcta”. A més, Garcia ha recordat que l’opció s’havia anunciat amb 15 dies d’antelació.

L'avaluació és voluntària i preveu dues modalitats que pot escollir el docent. La primera  consisteix en l'avaluació de l'exercici de l'activitat docent, és a dir, de les capacitats pedagògiques del professor i la seva implicació en la millora dels resultats de l'escola. La segona  és l''aplicació dels resultats del centre, que només poden sol·licitar aquells professors que exerceixen en escoles amb un nivell d'eficiència de 3 o 4, d'acord amb la valoració anual de la Inspecció d'Educació.

La inspecció puntua cada centre amb una nota de l'1 al 4 i l'atorga en funció del grau d'assoliment dels objectius i l'evolució en la millora dels resultats.  La segona consisteix en l'avaluació de l'exercici de l'activitat docent, és a dir, de les capacitats pedagògiques del professor i la seva implicació en la millora dels resultats de l'escola.

Oposició de sindicats i professors

Són molts els docents i sindicats que s'han mostrat contraris a l'avaluació. El portaveu nacional de la USTEC, Ramon Font, considera que aquesta "només contribueix a estandarditzar el professorat i la matèria que han d'aprendre els alumnes".

"L'important és ensenyar a conduir no a aprovar l'examen", explica Font, que assegura que la matèria a impartir no ha de ser una cotilla i recorda que potser hi ha centres on és més important invertir hores en educar contra el Bullying que en aprendre matemàtiques.

Des de la USTEC s'oposen, a més, a lligar l'avaluació del professorat a les retribucions, ja que entenen que no es pot fer servir "com un instrument de pressió, sinó que ha d'anar lligada a la cerca col·lectiva de millores en les propostes pedagògiques". Font afirma que no exigeixen que es deixin de fer avaluacions de les escoles, però lamenta que les externes "només serveixen per fer rànquings dels centres".

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article