'Donem-li la volta per omplir el plat', campanya per garantir l'alimentació d'infants vulnerables

La Creu Roja Catalunya reorienta els objectius de l'Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil per adequar-los a la situació social i econòmica

La Creu Roja de Catalunya ha llançat aquest mes de juny la campanya 'Donem-li la volta per omplir el plat' que buscar el suport de la ciutadania, les empreses i el tercer sector per a garantir l'alimentació infantil en el cas de les famílies amb inseguretat alimentària severa.

Dos anys després d'impulsar la iniciativa l'Aliança Humanitària per a l'Alimentació Infantil, l'organització no governamental ha decidit reorientar els objectius d'aquesta i encetar una segona fase, per tal d'adaptar la campanya a l'evolució de la situació socioeconòmica del país.

A Catalunya, hi ha 378.700 persones a aturades de llarga durada, xifra que engloba el 57,38% del total de desocupats, i 218.000 llars amb tots els seus membres actius a l’atur, segons l'Enquesta de Població Activa (EPA) del primer trimestre de 2016.

Les dades que es desprenen del 8è estudi de l’Observatori de la Creu Roja, “L’accés de la infància a l’alimentació saludable” (març 2015), no són més alleujadores. L'estudi constatava que un 21,7% de les famílies ateses per l'ONG en projectes de lluita contra la pobresa pateixen inseguretat alimentària severa.

#DonemliLaVolta vol dona resposta a aquesta situació. La Creu Roja de Catalunya pretén reforçar els seus projectes d'alimentació infantil, com ara les beques menjador per alumnes de primària, les beques d'alimentació per als de secundaria, les targetes de prepagament per a la compra d'aliments i els berenars  repartits als infants en situació vulnerable que participen al projecte d'èxit escolar de Creu Roja Joventut.

La campanya, que busca donar la volta a la inseguretat alimentària infantil perquè tots els infants tinguin un plat a taula, compte amb un vídeo en el qual hi apareixen personalitats com els cuiners Carme Ruscalleda, els germans Roca i Ada Parellada, l’actriu Marta Marco i els humoristes Queco Novell, Toni Soler, Berto Romero.
 

Els ciutadans que vulguin poden participar en la campanya amb una aportació econòmica, a realitzar a través de transferències a diferents entitats bancàries o trucant el telèfon 902 22 22 92, amb aportacions d'aliments, fent-se voluntaris, fent difusió de la incitativa o  organitzant un esdeveniment solidari.

Balanç de la primera fase de l'Aliança Humanitària per a l'Alimentació Infantil

Des de l’inici de l’Aliança el maig de 2014 fins a l’actualitat, s’han repartit un total de 113.175 ajuts alimentaris infantils i s’han recaptat més d’1 milió d’euros amb aquesta finalitat, gràcies al suport de 426 particulars, 178 empreses, 98 entitats i administracions i de les 180 activitats solidàries organitzades per la Creu Roja arreu de Catalunya, segons es recull en el següent vídeo.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article