La iniciativa #OnSónLesDones denúncia la manca de representació femenina als mitjans

Ahir en un acte al Col·legi de Periodistes es va fer públic un manifest obert a adhesions

La iniciativa #OnSónLesDones, impulsada fa un any i mig per denunciar la subrepresentació femenina als espais d'opinió i tertúlies dels mitjans catalans, ha fet un pas endavant per donar més força a la protesta. Ahir, en un acte al Col·legi de Periodistes, es va fer públic un manifest obert a adhesions en el qual una cinquantena de dones professionals de diferents àmbits es pregunten on són les dones i expressen que "no hi ha cap mena de justificació per a la sobrerepresentació actual dels homes".

La gota que va fer vessar el got va ser el programa .CAT del 2 de juny, dedicat al conflicte de Gràcia, en què la taula de debat estava formada per set homes, comptant el presentador.  Aquesta campanya s'ha proposat, doncs, repassar diàriament quina és la presència de dones als mitjans i a partir del corresponent perfil a Twitter en fan difusió. D'aquesta manera, denuncien la marginació sistemàtica de l'opinió de les dones als espais públics.

El blog, a més, compta amb un apartat on es visualitza numèricament el desequilibri de veus amb les etiquetes 'No anem bé' (per a seccions d’opinió o tertúlies amb majoria d’homes), 'Anem bé' (presència masculina i femenina equilibrada) i 'Ja era hora' (majoria de dones).

Durant les tres primeres setmanes de juliol, només el 18 % de les persones que escriuen articles d'opinió als diaris (digitals o en paper) són dones, mentre que a les tertúlies a la ràdio representen el 22 % i a la televisió, el 23 %.

Pel què fa als percentatges de representació femenina en els mitjans analitzats, malgrat que hi ha diferències, en cap d'ells supera el 35%: El matí de Catalunya Ràdio 35%; Els matins 33%; Nació Digital 28%; VilaWeb 26%; Divendres i L’oracle 25%; L'Ara 20%; La Vanguardia 19%; El Periódico i El món a RAC1 17%; El Nacional 15%; 8 al dia 13%; L’illa de Robinson 12%; El Punt Avui 11%, i Via lliure 9%.

Per tal de facilitar la feina als mitjans, el col·lectiu també fa una sèrie de suggeriments als mitjans perquè augmentin la representació de les dones en el seus espais d’opinió. Entre aquestes, proposen ampliar la seva cartera de contactes i han ofert la llista elaborada pel mateix grup. També remarquen que cal augmentar la presència de dones en els equips directius dels mitjans.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article