La Universitat de Girona impartirà el primer postgrau per tractar alumnes amb altes capacitats

Es calcula que aquest col·lectiu representa entre un 4% i un 6% de l’alumnat


La Universitat de Girona (UdG) impartirà, a partir del gener de 2017, el primer postgrau en diversitat, intel·ligència i altes capacitats. Aquests, seran els primers estudis destinats a donar eines i recursos al professorat per tractar estudiants amb altes capacitats intel·lectuals, un segment de l’alumnat que necessita una atenció especial.
 

Malgrat que no hi hagi un registre d’alumnes amb altes capacitats, es calcula que aquest col·lectiu representa entre un 4% i un 6% de la població escolar. En declaracions a l’agència Efe, el doctor en psicologia Àngel Guirado ha explicat que el nou postgrau pretén “proporcionar als professionals de l’educació, la psicologia i la pedagogia les eines bàsiques d’intervenció multidisciplinària per comprendre i valorar l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals en contextos inclusius”, una formació fins ara molt limitada però molt necessària.

La Maria Sánchez, mestra d’anglès a l’escola Betúlia de Badalona, ho corroborava en aquest reportatge al social.cat: “Hi ha una manca important de formació i d’informació”. "Si a mi fa 10 anys em diuen: què esperes d’un nen amb altes capacitats? Jo hagués dit: home, doncs un nen que ho fa tot bé. I que treu bones notes. I que fa bona lletra. I que és un nen perfecte. I en realitat no és res de tot això. Els nens amb altes capacitats necessiten molta més ajuda que els altres".

El postgrau, que serà de caràcter semipresencial, finalitzarà al juny de 2017, i estarà impartit pel mateix Guirado i altres especialistes en altes capacitats, com els professors de Psicologia Bàsica de la Universitat de Barcelona (UB) Mercè Martínez i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Antoni Castelló, autors tots dos de diversos manuals de referència sobre les Altes Capacitats.

Entre el professorat i els ponents del nou postgrau també es troben altres docents de la UAB, de la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED) i de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), així com altres especialistes d’aquest camp.

Com aborda aquesta qüestió el Departament d'Ensenyament a dia d'avui?

El Departament d’Ensenyament a hores d'ara ja disposa de diversos protocols per tractar els alumnes amb altes capacitats a disposició dels mestres i les famílies. El primer pas és sempre la detecció d’aquests alumnes, la qual cosa recau al centre educatiu i a la família. Aleshores, els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica confirmen el diagnòstic i desenvolupen un pla individualitzat per a l’alumne o alumna en qüestió. Ara bé, sovint aquest col·lectiu no pot rebre l'atenció que mereix a causa de la gran diversitat d'alumnes a l'aula. 
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article