Una nova recerca analitzarà els conflictes ètics i la discapacitat en la pràctica professional

Des de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés busquen ara professionals que responguin el qüestionari elaborat per tenir dades concretes


La línia de recerca 'Ètica, responsabilitat professional, competències i tècniques en contextos complexos' de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull) analitza, des de fa tres anys, la dimensió ètica en els professionals de l’acció social: competències, identificació dels conflictes de valor, formació i assessorament. En aquest marc, el grup d'estudi inicia ara una nova recerca que enllaça discapacitat i conflictes ètics en la pràctica professional, per la qual busquen voluntaris per respondre les preguntes d'un formulari.

L'objectiu d'aquesta nova recerca és identificar quines són les principals fonts de conflicte de valor en la pràctica dels professionals que d'alguna manera treballen amb persones amb discapacitat. L'estudi vol saber quines són les formes més habituals de resoldre els conflictes en un espai residencial d'acció educativa i la gestió de les necessitats no materials que se’n fa. Per compilar tota aquesta informació, l'equip de la Pere Tarrés ha elaborat un qüestionari pensat per a professionals que treballen amb persones amb discapacitat.

El qüestionari consta de quatre parts. La primera vol identificar les fonts de conflicte ja siguin respecte l'encàrrec que té el professional, les persones que atenen o els altres col·legues amb els quals treballen. La segona part es centra en concretar les formes més habituals de gestió de les dificultats i els sistemes de suport que s'utilitzen. El tercer apartat vol saber la formació ètica que han rebut els professionals en relació a la gestió dels conflictes de valor. Finalment, l'últim punt es centra en temes específics d'habitatge i està especialment pensat per totes aquells que treballin en aquest tipus de serveis.

La recerca compta amb el suport de DINCAT, la Càtedra ETHOS Ramon Llull i el Col·legi d’Educadores i Educadors Social de Catalunya (CEESC). Precisament en aquest espai s'hi presentarà el projecte i les intencions de la recerca el proper dimarts 20 de setembre a les quatre de la tarda. Els impulsors de l'estudi esperen que la participació dels professionals en el qüestionari pugui "millorar les pràctiques professionals de l'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual".

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article