El Departament d'Ensenyament ha inclòs per a aquest nou curs escolar 2016/2017 un nou apartat centrat en l'atenció a infants i adolescents transgènere a les aules dins el Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront situacions d'odi i discriminació.
Des d'avui, els centres escolars s'hauran d'adreçar a l'alumne pel seu nom sentit i adequar el nom i el gènere amb el qual l'alumne s'identifica a les llistes de classe, als informes i a la resta de documentació de caràcter intern. De la mateixa manera, hauran de garantir la llibertat de vestimenta segons el gènere que se sent identificat i hauran d'evitar la realització d'activitats diferenciades per sexe en la mesura del possible.Segons l’enquesta elaborada per l’Agència Europea de Drets Fonamentals (FRA), el 47% de las persones LGTBI de la Unió Europea ha estat objecte de discriminació o assetjament a causa de la seva orientació sexual o identitat de gènere i més del 90% dels alumnes entrevistats recorden haver presenciat insults i actes intimidadors contra joves transgèneres o transexuals.
Aquesta, doncs, és una aposta del govern per reforçar les actuacions en matèria d'igualtat i de no discriminació de l'orientació sexual dels alumnes, així com promoure i garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals (LGTBI) en els diferents àmbits educatius.
Actualització de protocols
D’altra banda, el Departament ha actualitzat els diferents protocols existents en matèria de prevenció, detecció i intervenció per discriminació o assetjament, i que estan disponibles per a tots els centres educatius –i consultables també per a les famílies al web Família i escola-; en el sentit d’incorporar orientacions i recursos facilitats per les entitats dels col·lectius LGTBI.
Ensenyament també preveu mecanismes protocolitzats de detecció i seguiment per treballar la conscienciació i prevenció de la violència per raó d'orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, oferint als centres educatius una aplicació informàtica per a l'elaboració del Projecte de convivència.
Aquesta eina conté elements de diagnosi, propostes d’actuació, normativa i recursos que permeten als centres educatius elaborar el seu projecte de convivència a nivell d’aula, centre i entorn, amb actuacions concretes de prevenció i conscienciació per eradicar l’homofòbia, lesbofòbia i transfòbia.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari