78 alumnes amb discapacitat intel·lectual han començat els nous Itineraris Formatius Específics

Es tracta d'un pla pilot en vuit centres públics de formació professional i d’educació especial d’arreu de Catalunya


Aquesta setmana 78 joves amb diversitat funcional lleu o moderada han començat alguns dels Itineraris Formatius Específics (IFE) que s'ofereixen en 8 centres públics de formació professional i educació especial arreu del territori. Aquests nou cicles de formació es van fer públics fa poc més d'un mes per part del departament d'Educació i la mesura va ser aplaudida per entitats com Dincat.

Els cursos estan adreçats a membres d'aquest col·lectiu que tinguin entre 16 i 20 anys i, prioritàriament, no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria. Els estudis, que han començat aquest dilluns passat, tindran una durada de quatre anys - fins al 2020- i els alumnes han triar entre els itineraris d'auxiliar de vendes i atenció al públic (disponible en 7 centres) i auxiliar en la cura d’animals i espais verds (que es fa en 1 sol centre). El programa també inclou un acompanyament cap a la vida adulta i la preparació per al mercat laboral, de manera que els discapacitats tinguin més autonomia personal.

El Departament d'Ensenyament ha assegurat al Social.cat que no té dades de quantes persones van sol·licitar l'accés a aquests itineraris formatius però ha confirmat que hi havia un total de 96 places ofertades.

La consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha manifestat que l'objectiu d'aquest itineraris és "acompanyar aquests alumnes en la transició a la vida adulta, acompanyar-los en aquesta continuïtat formativa, i que rebin la qualificació necessària per poder fer aquesta transició al món del treball" i ha dit que és conscient que el pla pilot "és molt esperat, ja que els itineraris permeten adaptar-se al ritme dels alumnes i a les seves capacitats d’aprenentatge".

Aquesta actuació es va aprovar per acord de Govern el passat 30 d’agost per donar compliment a la Llei d’educació de Catalunya, que disposa que l’atenció educativa de tots els alumnes es regeix pel principi d’escola inclusiva. També s’acompleix amb l’establert a la Llei de Formació i Qualificació Professionals, que determina que l’Administració de la Generalitat ha de promoure ofertes formatives professionalitzadores, adreçades específicament a persones amb discapacitat reconeguda que no estiguin en disposició de seguir els itineraris de formació professional ordinaris.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article