Més de 50 artistes pujaran a l'escenari del Palau Sant Jordi per a les persones refugiades

L'acte tindrà lloc l'11 de febrer i està organitzat per la campanya 'Casa nostra, casa vostra' per recollir fons per les persones migrants


El "gran concert per a les persones refugiades". Així han explicat des de 'Casa nostra, casa vostra' com serà l'acte que han organitzat, junt amb la Fura dels Baus i el Primavera Sound per al proper dissabte 11 de febrer al Palau Sant Jordi de Barcelona. Precisament sota la direcció de La Fura dels Baus, ja hi ha confirmades més d'una cinquantena d'artistes musicals i de les arts escèniques. Tot plegat per "cridar ben fort que volem acollir", expliquen els impulsors.

De moment, el concert ja té confirmats alguns dels caps de cartell: Lluís Llach i Sílvia Bel, Manolo García, Sílvia Pérez Cruz, Paco Ibañez o Antonio Orozco són alguns dels articles que passaran per l'escenari del Palau Sant Jordi. A més de músics, també hi haurà altres artistes com els castellers de Vilafranca,  els Minyons de Terrassa o la Colla Vella dels Xiquets de valls, la Simfònica de l'Esmuc i els peripatètics de la sèrie de televisió Merlí.

L'espectacle, de dues hores de durada, recrearà la vida d'un refugiat, buscant així un relat comú entre tots els artistes. L'espectacle estarà dividit en tres blocs: les causes, el trajecte i la vida aturada que pateixen les persones migrants. Finalment, la Fura dels Baus crearà un decorat amb 36 globus que s'aniran movent per l'escenari i que representaran la voluntat d'acollir que té la societat catalana. Les entrades ja són a la venda a un preu d'entre 15 i 60€. Més 5.000 persones ja han comprat el seu tiquet, la qual cosa representa un terç de l'aforament.

Una de les portaveus de la campanya, Lara Costrafeda, ha explicat al Social.cat que els diners que es recaptin del concert aniran destinats a projectes que treballin amb migracions. Costafreda ha confirmat que després del concert es farà una convocatòria pública a través del seu web perquè les entitats d'aquest sector puguin presentar-hi els seus projectes. "Contribuirem tant a projectes que es desenvolupin a Catalunya, com a aquells que ressegueixin les rutes dels refugiats o els que treballin als països d'origen", ha dit la portaveu de la campanya.

Un projecte de llarg recorregut

Abans del concert, hi haurà dues accions més ideades per la campanya. 1 de febrer TV3 estrenarà una minisèrie de 10 capítols que relata la vida dels refugiats d'un camp. El 5, en canvi, es farà una gran recollida de firmes per tot el territori català buscant persones que donin suport al manifest que han elaborat. El text reivindica Catalunya com una "terra d'inclusió" i demana a les institucions catalanes que actuin davant la situació dels refugiats, que defensin "el dret a la lliure circulació de persones" i treballin "per eradicar les causes d'injustícia, violència estructural, guerra i vulneració de drets".

El manifest ja ha recollit més de 33.000 signatures i serà una de les forces del moviment per pressionar l'hemicicle parlamentari català. L'altra una manifestació que el 18 de febrer omplirà Barcelona. La mobilització sortirà de plaça Universitat de la capital i acabarà davant el mar Mediterrani, on el 2016 hi han mort més de 5.000 persones buscant refugi a Europa. Lara Costafreda ha explicat al Social.cat que s'han reunit amb diferents parlamentaris i, tot i que han tingut "sensacions bones" amb les converses, també han destacat que "necessiten la gent del carrer" perquè "si no veuen perillar els vots no faran res". Costafreda ha recordat que el govern de Puigdemont es va comprometre a acollir 4.500 persones.

Un campanya de sensibilització i un objectiu: acollir

'Casa nostra, casa vostra' és una campanya nascuda de la mà de persones "que treballen en el món de la comunicació" i que van trobar-se en els camps de refugiats de Grècia i Macedònia fa pocs mesos. "Havíem de denunciar el que hi havíem vist i que havíem de fer alguna cosa per canviar la situació de les persones refugiades i migrants", expliquen al seu web. A partir d'aquí la campanya es va anar fent gran sota el lema i l'objectiu que hi ha darrera: #volemacollir. Des del seu naixement la campanya ha organitzat més de 300 actes entre xerrades, concerts i activitats per explicar la iniciativa.
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article