L’Aliança Contra la Pobresa Energètica denuncia Gas Natural per un tall "que posa en joc la vida d’una dona"

El cas vulnera la llei de pobresa energètica i la normativa estatal del sector elèctric, segons la portaveu Maria Campuzano, malgrat que l’aturada va ser només d’"unes hores"


L'Aliança Contra la Pobresa Energètica (APE) ha denunciat Gas Natural a l'Agència Catalana de Consum per haver tallat la llum d'un l'habitatge de Badalona on viu una mare i la seva filla de 25 anys, que té bronquitis crònica i necessita una màquina d'oxigen per viure. El tall, que es va efectuar per un impagament de 66 euros, va durar "unes hores".

La portaveu de l’aliança, Maria Campuzano, ha explicat en declaracions al Social.cat que "Gas Natural no es va posar en contacte amb els serveis socials de l’Ajuntament de Badalona per demanar l’informe que exigeix la llei 24/2015 i a la carta que els van enviar per notificar el tall tampoc hi deia que s’havien de posar en contacte amb els serveis socials".

La companyia elèctrica s’ha justificat dient que desconeixia que es tractés d’un client vulnerable que necessita un subministrament vital i ha al·legat que va executar el tall el passat 3 d’octubre després d’enviar "diversos avisos al client", segons informa l’ACN.

L’empresa subministradora ha afegit que de seguida que va saber que a l’habitatge hi havia una persona que necessitava una màquina d’oxigen se’ls va restablir el subministrament elèctric. Campuzano, però, ha remarcat que "es tractava d’un cas en què hi havia una vida en joc" i "per sort, la família va aconseguir reunir els diners en un període molt curt de temps per poder pagar a la subministradora" i Gas Natural va reconnectar el subministrament en menys de 24 hores.

Segons Campuzano, aquest cas "vulnera la Llei 24/2015 contra la pobresa energètica i l'article 52.4 de la Llei estatal del sector elèctric", on s'estableix que no es pot tallar mai el subministrament a una llar on hi hagi un equip mèdic indispensable per a mantenir la vida d'una persona. Davant d'això, l'entitat ha reclamat a Gas Natural que enviï per escrit a la família el seu compromís de no tallar-los més la llum.

Per la seva banda, Gas Natural ha subratllat que no tornarà a tallar la llum a aquest habitatge perquè des del 3 d'octubre consta que és una llar amb "subministrament vital". La representant de l’Aliança contra la Pobresa Energètica ha subratllat que "no té cap sentit que hi hagi companyies com Gas Natural que actuïn amb aquesta impunitat i la Generalitat no sigui contundent per exigir el compliment de la llei".

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article