Barcelona ha evitat 1.560 talls de subministrament des de principis d'any

Els punts d'assessorament energètic han atès 2.918 persones i els Bombers han comunicat 50 possibles casos el darrer mes


La pobresa energètica afecta entre el 7% i el 10% de la població catalana. Per fer front a aquesta xifra, l'Ajuntament de Barcelona va impulsar els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) que, des del passat mes de gener, han atès 2.918 persones i han pogut evitar fins a 1.560 talls de subministrament en habitatges de persones en risc d’exclusió residencial.

La tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, ha qualificat els PAE "d'eina eficaç" durant la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports que s’ha celebrat a aquest dimarts. A la ciutat hi ha fins a deu punts d'assessorament que treballen coordinats amb els Bombers de Barcelona, els serveis policials i els centres sanitaris per detectar possibles nous casos de pobresa energètica.

Des que es va iniciar la seva activitat, els PAE han gestionat fins a 253 bons socials, han efectuat 146 canvis de titularitat en els contractes i 314 canvis de potència contractada. Per la seva banda, els Bombers de Barcelona han comunicat fins a 50 possibles casos de pobresa energètica i el consistori manté oberts 29 expedients informatius contra companyies energètiques dels 73 casos que es van detectar durant el 2016. Aquest any, ja s'han detectat sis casos que podrien portar a l'obertura d'un procediment d'informació previ al tràmit de l'expedient sancionador.

Pel que fa a les dades de rebuts impagats, les empreses n'han comunicat 8.355, la majoria procedents de Gas Natural (6.726). Ara bé, Ortiz ha explicat que aquesta xifra no s'ajusta a la realitat perquè no diferencia entre domicilis i comerços, el que impossibilita fer la fotografia de llars vulnerables que no poden pagar els subministraments.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article