Les escoles de primària abandonaran les notes de zero a deu i avaluaran per competències

A partir de finals de curs, els mestres avaluaran els alumnes amb excel·lent, notable, satisfactori o no satisfactori


Aquest final de curs, els alumnes de primària ja no seran avaluats amb notes del zero al deu. Així ho ha assegurat la consellera d’Educació Meritxell Ruiz, que ha reiterat que l’aplicació de l’ensenyament per competències obligarà les escoles a modificar el procés d’avaluació. A partir d’aquest curs, doncs, les notes seran d’excel·lent, notable, satisfactori o no satisfactori.

“Les famílies rebran un informe detall i molt més complet que permetrà valorar els resultats del procés i comprovar les dificultats de l’alumne per evitar que es facin crònics alguns problemes”, ha assenyalat Ruiz. Aquesta modificació en la forma d’avaluació afectarà a les assignatures de l’àmbit lingüístic, matemàtic, de coneixement del medi, artístic, de l’educació física i l’educació en valors. A finals de cada cicle, també s’avaluaran amb aquest mètode les assignatures de l’àmbit digital, d’autonomia i d’iniciativa personal i emprenedoria. Per cada àrea, s’avaluaran aspectes diferents.

Una guia perquè pares i mares coneguin el nou sistema

Per ajudar a pares i mares a entendre aquest nou sistema d’avaluació, l’informe anirà acompanyat d’un document informatiu per explicar el canvi i els objectius de la modificació. En aquest document, hi apareixeran també els instruments que tenen les escoles per avaluar, els canals de comunicació i participació de les famílies, el pla individualitzat a què tenen dret els alumnes que necessitin un nivell d’avaluació inferior o superior, i les condicions de la promoció dels alumnes, on es destaquen els recursos de l’escola per poder atendre els qui tenen més dificultats els qui tenen necessitats educatives especials i els qui gaudeixen d’altes capacitats.

Meritxell Ruiz ha destacat que el canvi de treball i aprenentatge per competències també s’ha de donar en l’avaluació, per la qual cosa entra a formar part del procés formatiu dels alumnes. La incorporació d’aquest nou sistema d’avaluació, ha dit Ruiz, suposa la “culminació del canvi cap a l’aprenentatge competencial” que altres països ja estan fent i que des d’Europa i l’OCDE han apostat els darrers anys per millorar i orientar processos d’ensenyament i aprenentatge.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article