La Diputació de Barcelona destina mig milió d’euros a un servei d'acompanyament als afectats per les clàusules terra

La institució ofereix suport a la ciutadania a través dels serveis públics de consum de cada municipi

La Diputació de Barcelona ha incrementat amb mig milió d’euros el pressupost que destina a les polítiques locals de consum per poder oferir un servei d’acompanyament als afectats per les clàusules terra de les hipoteques i donar pautes sobre com fer les reclamacions als bancs. Aquesta quantitat s’afegeix als 1,5 milions d’euros que la Diputació destina anualment als serveis públics de consum.

Entre altres accions, s’ha creat una pàgina web amb informació útil per als consumidors que conté consells als afectats, informació sobre les principals entitats bancàries que han publicat un protocol específic, adreces de contacte de les Associacions de Consumidors més representatives a Catalunya, un formulari de reclamació i l’agenda d’accions informatives al territori.

Així mateix, la Diputació signarà properament un conveni de col·laboració amb els Col·legis d’Advocats de la demarcació de Barcelona per a l’assessorament específic i personalitzat als ciutadans. Aquesta atenció es farà a les dependències municipals d’aquells ajuntaments que tenen constituït un servei públic de consum. En aquells municipis que, per les seves dimensions poblacionals no disposen d’un servei propi de protecció dels consumidors, l’atenció és realitzarà al Consell Comarcal o a la seu del Col·legi professional més proper al seu domicili.

La corporació apunta que ha realitzat formació específica, de manera intensiva, als tècnics dels serveis públics de consum -77 de municipals i 7 de comarcals- i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades arreu del territori. En els 224 municipis que no compten amb servei propi de consum, el suport i l’atenció directa a la ciutadania es du a terme a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC). També es facilita una bústia del consumidor, des de la qual la Diputació ofereix un servei telemàtic d’atenció de consultes.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article