Unicef llença la campanya #tancaUnicef amb la participació de Marc Márquez i Clara Segura

L'ONG alerta que 300.000 infants han estat reclutats per grups armats i 50 milions pateixen desnutrició aguda

Unicef Catalunya ha llençat la campanya #tancaUnicef, amb l'objectiu de captar nous fons perquè en un futur es pugui posar fi a l'activitat l'ONG perquè significaria que ja no és necessària després més de 70 anys contribuint a millorar la situació de milions infants a tot el món. Per això, compta amb la participació del pilot de MotoGP, Marc Márquez, i l'actriu Clara Segura, col·laboradors de l'entitat a Catalunya, i d'una programació especial de Catalunya Ràdio i TV3 després que la periodista Mònica Terribas i part del seu equip del Programa 'El Matí de Catalunya Ràdio' hagi viatjat a Nigèria aquest mes d'agost. L'entitat, però, veu “lluny” poder ‘tancar’, ja que aquest any continua havent-hi “realitat inacceptables” com que 300.000 infants han estat reclutats per grups armats, 50 milions d'infants pateixen desnutrició aguda i 61 milions no van a escola.

L'equip de Catalunya Ràdio i TV3 va visitar la zona de Maiduguri, a l’estat de Borno al nord-est del país –on va néixer al 2002 el grup terrorista Boko Haram. Allà van conèixer la realitat d’un país afectat per una greu crisi, que sobretot afecta als infants més vulnerables, ja que són víctimes de segrestos, abusos, violacions, nenes utilitzades com a bomba humana, desnutrició aguda i manca d’accés a una educació de qualitat i a serveis d’aigua i sanejament, entre d'altres.

La programació especial començarà l’1 de setembre a El Matí de Catalunya Ràdio i s’allargarà fins al dimecres 6 de setembre on s’emetran diversos reportatges i es realitzaran entrevistes. Els informatius de TV3 i el 324 també emetran diversos reportatges a partir de l’1 de setembre al vespre i durant el cap de setmana.

La coordinadora d’UNICEF Comitè Catalunya, Quima Oliver, ha explicat que l'objectiu de la campanya és informat d'una realitat com la de Nigèria i que “es percep com a llunyana”. “Volem mobilitzar la ciutadania, les empreses i les administracions per revertir aquesta situació i aconseguir els fons necessaris que ens permetin donar resposta a les necessitats dels infants i millorar la seva vida a través dels nostres programes. Només així aconseguirem que la nostra tasca ja no sigui necessària”, ha assenyalat.

El passat mes de març, Unicef Espanya va iniciar la mateixa campanya i va comptar amb la col·laboració de més cares conegudes com el mateix Marc Màrquez, Pau Gasol, David Bisbal, Nieves Álvarez, Eva González, Miguel Ángel Muñoz, José Sacristán, Eduardo Noriega i Felipe Reyes.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article