Sota el lema ‘Jo també soc sord, intèrprets a l’aula ja’, la Plataforma Volem signar i escoltar ha impulsat una campanya, en la que els alumnes sords i el seu entorn exigeixen intèrprets a les aules catalanes de l'educació post-obligatòria. Denuncien des de l'entitat que l’encarregat de realitzar les assignacions, el Servei d’Atenció a la Diversitat i la Inclusió del Departament d’Ensenyament, encara no les hauria realitzat.
Els alumnes sords d’ensenyament post-obligatori, és a dir, els que cursen FP o graus universitaris, no disposen, encara, d’intèrpret de llengua de signes a l’aula, malgrat que ja fa més d’un a setmana que ha començat el curs escolar.
Si el passat dia 12 de setembre, la mateixa plataforma ja ho denunciava, ara són els alumnes sords i tot el seu entorn els qui ho denuncien. I ho fan, a través d’una campanya a les xarxes, que ja ha esdevingut viral, en què es fotografien amb un cartell que reclama intèrprets per als alumnes d'educació post-obligatòria. S'hi sumen a nivell individual, però també en grup.
L’encarregat de realitzar les assignacions, que segons la plataforma encara no s'han distribuït, és el Servei d’Atenció a la Diversitat i la Inclusió del Departament d’Ensenyament. Entitats i la Federació de Persones Sordes de Catalunya van denunciar la setmana passada, en començar el curs, que el greuge no només afectava els alumnes.
Explicaven que, si els intèrprets desconeixen encara l’assignatura que hauran de signar no poden preparar el temari, que en molts casos és força especialitzat. Per tot plegat, alerten, “la qualitat de l’aprenentatge es veurà afectada i això afectarà també a l’adquisició dels coneixements dels alumnes sords”.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari