Una guia de valors i hàbits saludables del Govern per a les escoles desperta la polèmica

Justícia Alimentària Global carrega contra el llibret perquè considera que fa “publicitat” i que “va en contra de les recomanacions de l’OMS”

Empreses alimentàries, un banc i altres organitzacions patrocinen els capítols del llibret educatiu


El patrocini de diverses empreses alimentàries, un banc i altres organitzacions en una guia d’hàbits saludables que es reparteix a les escoles i que va ser editada per la Generalitat el passat agost de 2015 ha despertat la polèmica a les xarxes socials.

Educadors socials i entitats com Justícia Alimentària Global han posat el crit al cel i aquesta darrera ha demanat explicacions al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i ha denunciat que els consells alimentaris que hi apareixen “van en contra de les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS)”.

Entre les recomanacions per a un esmorzar saludable, per exemple, suggereix incorporar cacau a la llet “per enriquir-la i fer-la més atractiva per als nens i les nenes”. Segons l’entitat, aquesta recomanació no només està “fora de lloc” -tenint en compte que el principal ingredient de ColaCao no és el cacau, sinó sucre en un 70%-, sinó que afirma que “aquesta empresa no està autoritzada per fer cap tipus de recomanació”.

L'organització ha reclamat a la Generalitat “retirar aquesta guia” -que porta per títol L’infant que creix- i “no permetre la participació de qualsevol organització que pugui tenir conflicte d'interessos entre els seus objectius privats i públics en temes de salut pública”.

Un patrocini per capítol

La guia està dividida en diferents capítols i cadascun respon a un hàbit saludable i/o educatiu. Per exemple, un capítol destaca la necessitat de menjar verdura i, just al costat del títol, hi apareix el logotip de l’empresa Knorr. També és així quan parla de l’esmorzar i el berenar, i apareixen ColaCao i Nocilla patrocinant els respectius capítols. En un quart, que destaca la importància de l’autonomia dels infants i que es titula Puc fer les coses jo solet, apareix el logotip de Danonino, i una imatge d’un infant menjant un iogurt d’aquesta marca.

Però no només empreses d’alimentació patrocinen la guia. El Banc Sabadell és el patrocinador del capítol Els diners i l’estalvi i la funerària Altima la patrocinadora d’un capítol que parla de com afrontar el dol.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article